fredag 4 november 2016

Kaptenens logg: 04112016.

t1
t2

efter en helt okej natt (tre uppvak på grund av att Tova bökat omkring som en kulting i sömnen och hamnat uppe i hörnen i spjälsängen) orkade vi oss äntligen ut i finvädret i dag. Vi har inte varit utanför huset på två-tre dagar, så det började bli dags. Först krånglade vi med en halare (= overall) som vägrade sitta bra, jag blev svettig och ungen blev arg. Sen somnade hon efter cirka tio steg utomhus. Skönt med lite svalare väder och fint med snö, så här kunde det få vara ett tag nu.

vi har annars haft ganska påfrestande dagar på sistone, för lite sömn och mycket gnäll. Sami har dessutom jobbat sen vecka den här veckan. Håller tummarna för att den här gnälliga perioden snart är över. Kanske att hon måste börja krypa på alla fyra först? Hon har redan börjat åla rätt bra framåt.

i morgon åker vi nästan på fyraårskalas (vi planerar vara därifrån innan det börjar) och sedan ut till bygget igen. Himla hattande hit och dit. Nåja. Det är bara en liten period av livet. This too shall pass.

ja, okej. Det här var väl den torraste uppdateringen på länge, men jag orkar inte uppbåda någon slags iver just nu.
Vi kan väl låtsas som att det inte märktes, va?

2 kommentarer:

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).