onsdag 2 november 2016

Jag vill ha din ryggrad här.

november är här men jag känner ingenting. Jag har satt mig på sparlåga, låter mig inte ha varken toppar eller dalar, för det finns inga mellanting för mig. Är jag på toppen så når jag snart botten i avgrunden igen. Orkar inte. Jag är glad, förstås, åt olika saker just nu. Små och stora. Oväsentliga och livsavgörande. Men för november känner jag inget. Det är bara åtta bokstäver stämplade på ett ras av tid. Igen. Jag vet att det är sömnbristen. Sömnbristen som stjäl min ork och lust för allt göra något. Snart kanske jag kommer tillbaka. Snart kanske jag känner igen mig själv.

det är i alla fall onsdag i dag. Alltid något.

4 kommentarer:

  1. Jag är precis sådär, allt eller inget, hela tiden. I allt. Vet liksom inte hur en känner lite eller lever lagom? För mig finns bara allt eller inget. Antingen har jag känslorna utanpå kroppen eller så känner jag inget alls.

    <3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. i vanliga fall är jag upp eller ner, men jag vet nu att jag inte orkar gräva mig upp ur svackorna så jag låter ingenting närma sig. Egentligen ganska tråkigt och färglöst, men det är så det får vara nu. Jag tänker det ibland, att vi kanske är lite lika du och jag.

      <333

      Radera
  2. Nu när du skriver det sådär, så inser jag ju att jag inte har haft varken topp eller dal på väldigt länge och jag kan inte skylla på sömnbrist. Har inte reflekterat över det förrän nu, skrämmande nog! :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. nja, nu skyller inte jag heller på sömnbristen för att jag saknar toppar och dalar. Det är bara det att jag åker så djupt ner i avgrunden vid dalarna att jag är för trött för att orka mig upp just nu. Tillåter jag mig ha en topp kommer den sluta i en dal, för så har jag alltid varit.

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).