torsdag 24 november 2016

En månad till julafton.

21122014
12122015
101215
21122014, 12122015 och 10122015.

att den här dagen visade sig vara en torsdag fick mitt hjärta att slå en liten volt - det betyder ju logiskt sett att morgondagen är en fredag, vilket alla säkert vet att är veckans bästa dag. Vad jag vet i nuläget kommer vi följa vår fredagstradition och äta middag hos Samis familj och sen är det lördag och då är det lilla julafton! Är orimligt pepp på att gå på marknad och nästan mer pepp över att det är Tovas första lilla jul (även om hon själv verkar likgiltig inför just det faktumet). Dessutom är det första advent på söndag och jag inleder min julpepp någonstans där i krokarna.

vi har redan tagit hem två små granar förra helgen, men de har endast funnit sin väg i vatten, kvar är att sätta fast dem så de hålls stående och att pynta dem. Adventsljusstaken är framplockad och preparerad och jag ska röja plats för juligheter på fönsterbrädorna istället för allt annat projn (= typ "krafs") som står där och trängs. Sen vet inte jag om vi ska göra så mycket mer. Alls, liksom. Blir gran först nästa år, när vi bor på "rätt" ställe och barnet är lättare att hålla därifrån, eh. Nåja. Det blir nog bra. Hoppas jag får behålla den här julkänslan hela månaden nu!

8 kommentarer:

  1. Så fina bilder (katten! <3) och mysigt att läsa om dina planer och stämningar. Det låter härligt! Jag välte granen över mig när jag var liten, så det är väl smart att binda upp den när det blir dags ;) Ha en jättefin adventshelg hörru!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! Ja, Elvis älskar dekorationer och prydnader, han är lite fin i kanten förstår du ;)
      Visst! Herregud, det vill jag verkligen inte att Tova gör! Tack det samma! <3

      Radera
  2. Hjälp! Inte ens tänkt på att det är en månad kvar nu :( Åh, så stressad jag blev.. haha :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. nejnej, inte stressa! Det finns inget att stressa upp sig över egentligen - jag tänker låta julen vara bara och endast fin i år, helt utan stress :)

      Radera
  3. Förra året var det hur lätt som helst att hålla elma borta från granen, hon kröp ju inte ens då ännu :p I år är ja inte säker på hur vi ska lyckas >_<

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, vi skulle inte ha lätt att hålla Tova borta... hon är överallt och drar i allt, skulle inte ta många timmar innan hon hade vält den ;) hon kanske är lättare att säga åt nu, Elma? ;)

      Radera
    2. Eeeh, nä! Nu börjar tvåårstrotsen komma smygande >_<

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).