söndag 16 oktober 2016

"We are Sex Bob-Omb and we are here to make you
think about death and get sad and stuff."



när Tova äntligen hade somnat i går, satte jag mig väldigt tungt i soffan och började scrolla Netflix. När den tre gånger stängt ner sig då jag försökte se andra säsongen av Unbreakable Kimmy Schmidt, gav jag upp och valde den första filmen (som inte handlade om dåligheter i världen). Det blev Scott Pilgrim vs. The World och jag blev positivt överraskad. Jag har i allmänhet väldigt svårt för Michael Cera, men jag hann inte ens reflektera över hans störighet i filmen, så det måste väl ändå vara ett bra betyg?

för att beskriva filmen helt kort: Scott Pilgrim blir kär i Ramona Flowers och måste bekämpa alla sju av hennes elaka ex. Låter rätt tråkigt, men är verkligen inte det. Filmen är TV-spelsinspirerad och inte det minsta verklighetstrogen. Men ändå. Bra repliker, bra musik, snyggt gjorda effekter. Helt klart sevärd!

6 kommentarer:

  1. Haha alltså JA Michael Cera är så störig men jag gillade också den här :) Har du sett This Is the End? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, om en kan se över det så måste det ju vara en bra film! ;) nej, det har jag inte gjort, finns den på Netflix?

      Radera
    2. Jag vet faktiskt inte för det var så länge sedan jag såg den men han spelar typ sig själv där och är sjuuult störig, var mest det jag tänkte på :p

      Radera
    3. hahaha, då ska jag nog inte se den ;)

      Radera
  2. Detta låter som en film jag borde se! Var den skapligt lättsedd, eller svår att hänga med i? Tycker filmer med honom brukar vara rätt lätt att se på = kan förhoppningsvis klara av en hel film trots koncentrationssvårigheter just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo, det tyckte jag, inga långa scener med drama! Det hände något hela tiden och jag, som brukar scrolla på telefonen samtidigt som jag tittar på film/serier, måste lägga ifrån mig telefonen för att inte missa något. Jag ville hänga med i allt! Prova, jag tror du gillar :D

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).