måndag 10 oktober 2016

Om dagens besök på rådgivningen.

lilli

sa ju att jag skulle återkomma med vikt och längd på lillgrisen efter rådgivningbesöket och först nu fick jag lite tid till det. Tova har lämnat åttakilosklubben och avancerat till niokilosklubben istället! Hon är 70,5 centimeter lång, vilket jag hade misstänkt, i och med att storlek 74 i kläder sitter väldigt bra just nu! Eftersom det var sexmånaderskontroll fick vi också träffa barnläkare (och det var samma som var så bra när vi var inlagda på barnavdelningen i början av Tovas karriär) och hen gav Tova godkänt. Dessutom sa hen att hon satt lika stadigt som en åttamånaders, så det kändes ju bra - även om jag inte alls kan ta åt mig någon slags cred för det, för mitt i allt bara kunde hon det!

nu ska vi introducera ännu fler livsmedel och ge riktig mat fler gånger per dygn. Dessutom ska hon även få i sig runt sex deciliter ersättning per dygn. Herregud. Känns som hon inte gör något annat än äter redan, men det ordnar sig väl när det kommer in i rutin. Hoppas jag. Tur att hon oftast gillar maten som hon serveras, i alla fall!

6 kommentarer:

  1. Lilla plutten är inte så liten längre, haha :( Jag kallar min väns dotter på 2,5 år för bebis emellanåt, haha! Kommer liksom inte ifrån det där att de en gång vart så himla små, och sen lever jag liksom kvar i den tanken trots att de växer och utvecklas så himla mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, hon börjar bli en redig liten typ ;) min brorson är tre och ett halvt och fortfarande bebis i mina ögon - så jag tror att den här Fröken även kommer vara en bebis ett bra tag till ;) hon kommer i alla fall alltid att vara min bebis!

      Radera
  2. Elma kommer vara min bebis tills hon fyller 18 ;)

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).