torsdag 20 oktober 2016

Kaptenens logg: 20102016.

koll1

beställde ett nytt objektiv från Scandinavian Photo för snart en månad sen, när jag hörde av mig och undrade var det blivit av, fick jag svaret att det hade utgått ur sortimentet men att det fanns ett kvar i butik i Sverige, så det skulle skickas till mig under veckan. I dag kom AVI:n! Måste tulla in det i kväll, så kanske jag kan lägga tassarna på det i morgon! Att det utgått gör mig ingenting, jag har en kamera jag köpte på specialpris just för att den skulle utgå. Kan säga att jag räddar dem. Ungefär som min mamma gör med alla lantraser, ehe. Nåväl.

natten gick sämre än vanligt, Tova somnade förstås helt bra någon gång runt 20 (när hon varit vaken fyra timmar i sträck före?! Ingen ordning). Dock ville hon att vi skulle stiga upp klockan 01. Det tyckte ingen annan. Tror till och med att katterna hade röstat ner henne. Hon låg och bökade och knölade och pratade och pep förtjust för sig själv. Jag tog täcke och kudde med mig och gick och la mig i ett annat rum, orkade inte mer. Vet inte hur det gick sen, för Sami väckte mig bara precis innan han åkte på jobb. Vi steg sedan upp runt 08:30 och har haft full rulle sedan dess.

sov en timme tillsammans på förmiddagen, sedan tog jag Vestansunda-rundan med Tova i vagnen och hon sov prick en halvtimme (somnade 13:46 och slog upp ögonen igen 14:16), vilket var lite olägligt då det var cirka en halvtimme kvar av rundan. Så kom vi hem, åt och skrämde katter och nu vilar hon lite för sig själv. Hon vrålade inte ens när jag la henne, så jag hoppas att det här håller på att lugna ner sig.

i morgon åker vi till Anna och Elma och planerar lite inför Finlandsresan och Kentkonserten, inte länge kvar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).