tisdag 11 oktober 2016

Kaptenens logg: 11102016.

of

eh, jag upptäckte nu att det lät som att vi haft världens jobbigaste dag i går, att det var därför jag inte hade tid att uppdatera. Det var inte riktigt så. Först var vi till rådgivningen, när vi kom hem fick Tova lite mat och sen gick vi och la oss och sov i nästan två timmar. Efter det åts det lite mer och lektes (jag kan inte sitta vid datorn när hon är vaken, hon tycker det är fruktansvärt tråkigt om jag inte tittar på när hon leker) och sen stoppade jag ner Fröken i vagnen och gick på en timmes promenad. Sen var det ju nästan kväll igen. På kvällen kokade vi batat (ja, sötpotatis, alltså) och kyckling till Tova, så i dag ska hon få det till lunch. Spännande! Vi har dessutom bara mosat maten och låtit det vara små bitar kvar, eftersom barnläkaren föreslog det i går. Vi får se var hon tycker om det!

i dag ska min doktor ringa och prata om mina sköldkörtelvärden. Är så trött på tidigare nämnda körtel att jag kunde ha karvat ut den och kört över den tre gånger med bilen. Håh. Det är ingen ordning och det känns lite hopplöst. Lite bättre har jag mått sedan medicineringen inleddes (2013), men inte tusan mår jag bra. Ja-ja.

och puss till Anna för det här! Blev så rörd att det blev fuktigt i ögat!

4 kommentarer:

  1. Puss på dig med! ♥

    Hoppas Tova ger bitar tumme upp! Här var bitar inget problem och mat med bitar har gått in utan att blinka :D

    SvaraRadera
  2. Hoppas doktorn har något bra att komma med, så du får ordning på sköldkörteln och medicinering. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, det hade hen ju inte och jag orkar inte. Jag orkar inte orka just nu. <3

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).