söndag 16 oktober 2016

I came down from the stars.

18072007
18072007.

hej igen, dagboken. Det var några dagar sen jag skrev sist... Ja, så hade jag ju kunnat börja det här inlägget. Om jag hette Bert. Eller Elizabeth Wakefield. Nu heter jag hanna, så - roligt ska vi inte ha det. Nä. Eh. Ja. Nu kom jag av mig. Sitter med en burk chokladpudding framför mig och ser mest fram emot att smaka på den. Först blogga. Sen äta. Bra att prioritera.

jaha, sedan i onsdags då? Jo, gnällig mat- och sovstrejkande bebis som inte sover på nätterna heller. Wäh. Jag är så slut. Så. Slut (och här höll jag på att bryta prioriteringslistan). Det snurrar i huvudet och den lilla censuren jag vanligtvis försöker vidhålla i sociala sammanhang har gått och lagt sig. Säger precis vad som helst. Är inte längre rumsren rent verbalt. Dessutom använder jag väldigt stora ord för allting när jag är slut i luvan. Kanske bra. Kanske skumt. Jag tänker att det mest är skumt. Men det gör väl inte så mycket.

hoppas det här går över snart, för jag orkar inte. Jag saknar min glada lilla bebis. Dock har hon nu lagt i en ny växel och börjat kunna gå framåt i gåstolen och försöka smita ur sängen (hjälp!) och dessutom förstå att hon når att dra ner saker i närheten av sig. Det börjar bli sjå. Förtränger att hon snart inte stoppas av täckeskorvar och trösklar. Låt mig leva i förnekelse, en liten stund till!

nu: nästa punkt på prioriteringslistan.

10 kommentarer:

  1. Mmmm, chokladpudding! :D
    Alltså, jag tyckte det var största chocken när Elma inte längre hölls där man satte henne utan började åla, sen när hon började krypa och gå var man ju liksom van. Dock verkar många tycka att det är det värsta :O ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, jag blev inspirerad av dig! ;)
      jaaaa! Vad är det här för besvärligheter?! ;)

      Radera
    2. Ja, det kan man undra. Nu när hon går och står rakt upp så är jag glad för att det skonar min stackars rygg att inte behöva lyfta upp henne från golvet utan mer i knähöjd ;)

      Radera
    3. hahaha, det nya här hemma är att "gåträna" när någon håller i - inte skonsamt för min rygg! Så glad att hon gillar gåstolen så jag kan använda den som avlastning ;)

      Radera
  2. Haha åh, Bert <3 Hoppas verkligen bebis snart blir på bättre humör, så att hon blir nöjd och du kan pusta ut. Sött (men lite läskigt) att hon försöker smita ur sängen dock!

    Kilekill i maggropen, dags att stänga dagboken :')

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, ja! Jo, det var lite bättre idag, som tur var. Annars hade jag troligen stressat sönder och tappat allt hår (nej, jag förställer mig inte alls domedagscenarion...). Sjukt läskigt att hon nästan trillade ner! Har börjat "stänga" in henne var än jag lämnar henne så jag inte ser henne - hon har helt plötsligt insett att hon är rörlig!

      klart slut, varulvstjut!

      Radera
    2. Bra att det var bättre idag <3

      Radera
    3. jo, hon åt 3/4 fasta mål och sov helt okej :) <3

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).