söndag 2 oktober 2016

Förhållandekrisen.

h (sjunger på Kents Musik Non Stop): "och du är som jag när du dansar, har aldrig träffat nån som du."
s: "är det så den går?"
h: "ja? Hur trodde du att den gick?"
s: "så här: 'Du sa mjauu när du dansade'."
h: "men va?! Ser jag ut som någon som lyssnar på musik där någon sjunger 'mjauu'?!"
s: "vad skulle jag veta? Du lyssnar på så mycket konstiga saker!"

... jag vet inte om det här kommer att fungera i framtiden.

det här är då samma person som hörde "vilken färg har stjärnan" i Kents Pärlor, "jag kan spela camenbener inombords" i Det vet väl du av Norlie och KKV (här har Sami alltså uppfunnit ett eget instrument som är som någon slags mindre trumma, enligt honom själv), "feeling som dom andra" i Kents Dom Andra, "baby, you're a fireworm" i Fireworks av Katy Perry (tycker att namnet kanske hade hintat om det här, men tydligen inte) och "are we human, or are we denser" i The Killers Human. Det här var det jag kom ihåg på rak arm. Några av våra första meningsskiljaktigheter handlade om just låttexter som vi uppfattat olika. Behöver jag säga att jag oftast vann?

4 kommentarer:

  1. Och honom planerar du att gifta dig med i framtiden?! :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, alltså. Jag kanske måste tänka om.

      Radera
  2. Hahahahhahahahah!!!! Jag dör en smula åt detta. Fantastiskt! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. "majuu"?! "MJAUU"?! Ja, herregud - jag får ju inte tråkigt med honom i alla fall ;) <3

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).