tisdag 18 oktober 2016

Could I ever call this place home?

kollikoll

gårdagen var bättre för oss, lilla Fröken åt tre av fyra fasta mål (två gånger gröt och två gånger riktig mat) och var marginellt mindre gnällig. Dock sov hon som en trasa i natt ändå, vaknade flera gånger under natten och hade sedan svårt att somna om efter halv fem. Color me tired. Super tired. Hade huvudvärk sedan i går när jag steg upp i morse, den höll i sig ungefär hela dagen. Nåväl. I dag var en mycket bättre dag ändå! Mycket nöjdare och gladare Tova, som åt alla sina mål och skulle ätit mer om portionerna inte varit slut ("sku de mer ha virri, sku mer dit ha firri").
Jag kan ju meddela att jag höll andan vid varje matstund, försökte att inte störa hennes flow. Håhå. Dock har dagssömnen kracklat lite, men hon fick ändå ihop till ungefär tre timmar, så. Ja. Alltid något, antar jag. Jag la henne vid halv åtta nu och hon verkar sova helt okej. Hör att hon gruffar och bökar lite, men hon verkar inte vakna. Hoppas hon får sova en hel natt nu, stackars liten. Det är inte lika illa att jag sover dåligt, det kan jag ta. Men jag tycker så synd om henne när hon inte får ihop till de timmar hon skulle behöva.

det var så fint väder en stund i dag, så jag trotsade mitt yra huvud och gick ut på en promenad med Tova i vagnen. Tänkte att jag behöver nog det ljuset jag kan få i dag. Tova somnade efter cirka tio minuter, måste vara någon form av rekord, ehe. Angående bilderna ovan: 1) färgglad tjej ska ut och gå, 2) solen! 3) sovande tofsluva, 4) mitt drömhus, fast bara om det legat vid vattnet (jaja, vårt blir finare ändå), 5) en nyvaken gladis, 6) standardvädret återvände.

nu väntar jag hem Sami från bygget och har faktiskt blivit av med huvudvärken! Tänkte försöka ta tag i mitt årssammanfattande, lite i alla fall. Det börjar ju bli den tiden på året. Får se om jag får ihop något ens i år.

4 kommentarer:

  1. Blev så glad på jobbet när jag såg solen, sen när jag fick gå ut på eftermiddagen så var den borta :/

    SvaraRadera
  2. Mmmm, bebisar och deras sömn alltså. Heja heja er säger jag bara

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, så dåligt av naturen att göra dem så här! Tack!

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).