tisdag 11 oktober 2016

Bekänner höst.

(rubrikreferens)

5okt2012
05102012.

så sprang den här dagen ända in i nattmössan och gick och la sig, den också. Eller så kanske jag egentligen pratar om Tova, hon har i alla fall tagit sig in i nattmössan. Tidigare än jag hade planerat, men är en trött så är en. Hon åt lunchen, lite grimaserade hon - tror dock inte det var konsistensens fel, utan att det var nya smaker. Hon är lite lagd åt det hållet, gillar gamla beprövade kort bäst (= morot). Nåja, det gick ner efter lite lockande med vatten emellan, hon tycker det är jättekul att dricka vatten, så truga går ju. Alltid något, liksom.

pratade med doktorn men hen ville nog mest vara klar med samtalet. Kom i alla fall ihåg att ta upp allt jag funderade på och begära nytt recept av en medicin som är slut. Tänker att jag kanske måste gå omvägar och genvägar för att få kollat det jag vill få kollat. Sen. Jag tar tag i det sen, när jag orkar. När doktorn ringde, var min telefon rolig på ett nytt sätt och lät mig inte svara. Som tur var kunde jag ringa upp och på så vis inte tappa min telefontid. Men. Va. Ska jag behöva byta ut den här telefonen nu? Jag har inte råd.

nu visslar ett vedträ i kaminen åt mig och jag börjar känna mig glögg-törstig. Det är redan kolsvart ute och har varit det ett tag, jag har tänt ljus och gjort det mysigt här hemma. Nu är det höst. Skönt. Har längtat efter hösten sedan ... april. Typ. Första månaderna med Tova måste jag hålla fokus på hösten, för annars hade jag inte klarat det. Jag hade tänkt att det alltid ska vara så här jobbigt och jag orkar inte mer. Men det gick över. I dag har vi till exempel haft en väldigt trevlig dag! Till och med att hon förstod hur hon skulle göra för att ta sig framåt när hon var i gåstolen!

4 kommentarer:

  1. Som jag sa, det blir lättare med tiden <3

    SvaraRadera
  2. Hehe, känner igen det där med beprövad kost - dock inte pga att jag har en bebis som föredrar det, utan för att jag själv gör det :') Och all kärlek och pepp till dig, hoppas du får en fin fortsatt vecka. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. ehehe, jag skulle ljuga om jag sa att jag älskar att prova nya smaker själv (jag hade inte ens smakat batat innan jag lagade det till Tova) ;) det samma! <3

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).