fredag 21 oktober 2016

Att inviga glöggsäsongen och sådant.

promo

med tanke på de senaste inläggen här, kan en få intrycket av att jag är någon slags hurtbulle som alltid är ute och ränner med barnet i vagnen. Det är - eh - inte riktigt sant. Jag försöker komma ut en gång om dagen i alla fall, men det är inte alla veckor det går som jag vill. Kroppen kan strejka, barnet kan strejka, och hjärnan kan ibland tycka den ska ligga på soffan och äta choklad istället. Ja. Men i dag var jag och Tova i alla fall till Anna och Elma. Vi diskuterade Kent och livet och mera livet och lite skit. Samtidigt som vi promenerade. Faktiskt. Egentligen älskar jag att promenera, men kroppen säger ibland ifrån. Tova sov exakt en halvtimme i vagnen, som vanligt, sedan låg hon och kikade upp på mig och Anna med skepsis i blicken.

efter promenaden startade vi glöggsäsongen och knaprade pepparkakor till. Så spännande att Tovas första jul snart är här, även om hon antagligen inte kommer uppskatta den lika mycket som jag. Nåja. När vi kommit hem från Anna, åt Tova lite middag och gick och vilade en stund. Sedan åkte vi till Hammarland på middag och Tova fick hänga med farmor. Var inte så svårt att få henne att somna när vi kom hem sen, hoppas det håller hela natten. Jag tänker i alla fall ta det säkra före det osäkra och sova i ett annat rum.

bilderna ovan är (tyvärr) som vanligt telefonbilder och den längst till höger har jag snott av Anna!

3 kommentarer:

  1. Fler promenader måste vi hinna med innan det blir snö och driv-is ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, ja! Tänkte precis att hösten är lång men det är förbanna snart november!? Vi får skaffa kälkar sen ;)

      Radera
    2. Ja, det får vi göra :D ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).