torsdag 1 september 2016

Trött, tröttare, hanna.

så gick sommaren över till den första höstmånaden och det känns som att en tyngd har ramlat från mina axlar. Jag är ingen sommarperson. Jag vantrivs i klibbig värme och stressen att vara så himla lycklig hela tiden. Sommaren är glättig. Jag är ... inte. Idag provar vi något nytt, jag och Tova. Vi ska börja stiga upp senast klockan nio på morgonen, annars har vi gärna sovit till halv elva eller till och med halv tolv på dagarna och det är inte så konstigt att hon vägrar sova längre än halvtimmar dagtid då, tänker jag. Vi får se. Ja, jag vet, lyxproblem. Andra småbarnsföräldrar tvingas stiga upp med en klarvaken bebis vid fem-sextiden och jag tycker det är jobbigt att stiga upp efter nio, men det är liksom inte hållbart att sova bort morgnarna heller. Fortsättningsvis vaknar hon fyra-fem gånger under natten också, kanske att tidigare morgon gör henne stentrött på natten igen? Håller tummarna. Jag är så himla trött på att vara så himla trött.

tovis

6 kommentarer:

  1. Men gud vilken gullig unge du har!!!
    Och hjälp vad länge hon accepterar att ligga i sängen på förmiddagen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaaa, jag vet! ;) vi tackar!
      Jo, hon är tydligen lika morgontrött som sin pappa - men det ska vi nog få bukt med! ;)

      Radera
  2. Herregud, så söt hon är!

    SvaraRadera
  3. Ehm, Elma har ju också utan problem sovit till 10-11 på morgonen. Nu sen dagis kickade igång så har hon börjat vakna åtta istället och jag tycker hon sover lite bättre på natten så rutiner där kan nog hjälpa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jamen precis, skulle vara så skönt om nätterna skulle bli ännu bättre :)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).