måndag 5 september 2016

Om helgen.

snews
telefonbilder från helgen.

måndag igen, veckorna rullar på i rekordhastighet. Hela tiden. Så himla svårt att greppa tag om en endaste dag. Jaja. Jag har åtminstone fått sova i helgen. Alltid något. I fredags började Tova lyfta underkroppen från golvet, tryckte ifrån med benen. Tar nog inte länge innan hon inte alls hålls där jag lagt henne, redan snurrar hon omkring som en sjöstjärna på golvet. Börjar kanske bli dags att barnsäkra hemmet, snart i alla fall. Även om jag lärde mig nya saker snabbt när jag var liten, tycker jag nog att hon kan vänta lite. Jag är inte redo för att hon ska börja gå än. Jag är inte ens redo för krypandet. Håh.

i helgen har vi varit på Bussö, Sami har donat på bygget och jag och Tova var uppe på Östergårds. Hon somnade spontant på golvet i lördags, tror det har hänt tre gånger i hennes liv hittills. Lika förvånande varje gång. Dessutom sov hon i cirka fyrtiofem minuter. Väldigt random. Dagen efter skulle hon knappt sova alls. Nåja. Emil och jag pysslade ihop etiketter till korven de ska sälja på skördefesten, tog fyra timmar innan vi hittat en stil vi gillade - men det blev väldigt bra (om en nu får säga det själv)! Igår klistrade vi på etiketterna på paketen, var uppenbarligen ett heldagsgöra. Mamma umgicks med Tova under tiden, rätt skönt för mig att göra något helt annat för en gångs skull.

idag tvättar jag  som en tok. Fick låna en hel del bebiskläder av kusin och de var nog rena, men de doftar annorlunda än det brukar göra hos oss, av den anledningen blev det tvätt. Så bra att kunna låna de här storlekarna som blir urväxta så fort! Tova kan fortfarande ha en del större 68:or, men det är mer och mer storlek 74 som gäller! Hade aldrig kunnat föreställa mig att bebisar växer så här pass snabbt den första tiden, men det är det ju förstås klart att de gör! På fredag blir hon fem månader. Va. Vart tar tiden vägen? Om en månad är hon ett halvår. Säger ju att tiden bara springer iväg!

2 kommentarer:

  1. Igår rensade jag ut de sista 62orna ur Elmas garderob :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. känns som att Tova inte ens hann ha dem! Lite tråkigt, men bra att hon växer :)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).