söndag 18 september 2016

Om dåtiden och lite om nutiden.

kalloklott
en kall och en såttplopp (kladdare, typ). Telefonbilder.

i går var vi som sagt på besök hos Susanne, Johan och deras lilla Alice. Alice gjorde sitt yttersta att charma oss och lyckades verkligen med det. Tova, däremot, kände sig inte alls charmad. Hon ville gärna sitta och iaktta den glada bebisen från högre höjder. Låg Alice på golvet så ville Tova sitta. Satt Alice så ville Tova stå och så vidare. Tryggast var att sitta i soffan i mammas famn och bara smygkika. Lilla blyger. När Alice sov en stund vågade Tova ta mer plats. Vi vuxna tyckte i alla fall att det var ett mycket trevligt besök, fint att få prata om bebisar och sådant utan att någon blir uttråkad. Ehe.

efter besöket satte vi oss i bilen och åkte ut till Attes (Samis bror) tomt, Tova passade på att sova hela vägen ut, med kinden klistrad till sidan av babyskyddet. Det tog på att vara social, tyckte hon. Sedan fick hon sitta i selen när vi spatserade runt på tomten och funderade. När vi kom hem åt Tova lite gröt, badade och gick sedan och la sig för natten. Sami mixade ihop puréer till Tova och jag tvättade av lära-gå-stolen som vi fått låna. Ska se om Tova uppskattar den!

i dag vaknade Tova först runt 08:30 efter att ha sovit hela natten utan uppvak (hallelujah!) och var på strålande humör. Älskar sådana morgnar, då en kan ligga och prata och busa med henne utan att hon börjar vråla. Så har hon ätit frukost, lekt och nu sover hon en stund igen. Sami åkte till bygget och jag funderar på om Tova och jag ska ta en promenad med vagnen efter att hon har ätit sin gröt. Får inviga halare från mammalådan, för det var bara 5 grader ute för en stund sen! Tycker om när det blir lite svalare. Återstår att se om Mini Me håller med mig där. Hon hamnar, på ren åländska.

4 kommentarer:

  1. Mammalådshalaren tyckte jag om, den var så mjuk å go! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaa! Den tunnare är ju så fluffig! Skulle lätt ha en sådan själv ;)

      Radera
    2. Ja, det var just den tunna jag syftade på. Den tjocka var jag inget större fan av då vår var både ful och alltför stor i vintras ;)

      Radera
    3. ja, jag misstänkte det ;) tycker den tjockare är så prasslig också, vår är nog ganska fin i alla fall. Isblå med något djur på. Tror den ska passa på Tova i vinter dock, så vi får väl prova :)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).