fredag 30 september 2016

Negativa listan.

2013
09022013.

den äckligaste maten jag vet:
jag är inte superkinkig när det kommer till mat, men är inte heller någon njutare. Mat är till för att göra mig o-hungrig mest. Nåja. Det jag kommer på så här på rak arm är moussaka. Vi fick det i gymnasiet en gång och även om lukten av den var väldigt avtändande, är jag uppfostrad att smaka på allt innan jag dömer, så jag smakade. Och kväljde. Så vidrigt.

sämsta vädret:
snålblåst och slask. En blir dyngsur av blött slask och genomfrusen av iskall vind. Om en är sminkad och kanske har fixat håret innan en gick ut i ovädret, ser en ju bara ut som en dränkt panda. Annars gillar jag inte vindstilla stekheta sommardagar heller, smälter och avlider.

då tappar jag humöret helt och hållet:
när någon frågar mig något och avbryter mig medan jag svarar. Då medtrafikanterna verkar ha hittat körkortet i ett flingpaket. När saker inte fungerar som de ska. Om jag provar något nytt och jag inte kan från början. Om jag är trött och inte får sova alternativt blir väckt hela tiden (inte helt ultimat under bebistiden). När det är stressat läge och en person i kedjan pillar sig i naveln istället för att göra vad hen ska. "Har du provat starta om den".

sämsta musiken:
vill inte dissa genrer, för det brukar ju finnas något okej överallt. Har väldigt svårt för musik med trumpeter i. Men: män som sjunger med gubbröster. Vuxna män som sjunger som målbrottspojkar. Kvinnor som sjunger som små barn. Texter som endast rimmar utan egentlig poäng. Smurfljud (väldigt populärt i poplåtar just nu). Stånkanden och stönanden. Låtar med onomatopoetiska ljud. Låtar om sex, alkohol och droger, så uttjatat.

värsta tiden på dygnet:
att ligga vaken vid 03. Kan i princip aldrig somna om efter 03. Förstås gäller samma om jag skulle vakna 04 eller 05 också. Vaknar jag 02 brukar jag kunna somna om, efter det är det kört.

mitt sämsta humör:
när jag är uttråkad och dissekerar sönder mina medmänniskor. Petar på punkter där jag vet att jag får en reaktion, trampar alltså med flit på ömma tår. Gör andra ledsna och stressade endast för mitt eget nöje. Ett beteende som lever kvar från en knepig syskonrelation när jag var yngre. Det där petandet. Måste dock säga till mitt försvar att jag väldigt sällan håller på med det längre, för det finns ju ingen poäng och jag vill ju inte göra någon ledsen egentligen.

sämsta grejen jag äger:
alla kläder jag inte använder men som ändå tar en massa plats. Annars är vår elvisp ganska sämst, men den vägrar dö och då vill inte Sami byta ut den. Försöker döda den med tjocka degar hela tiden men den luktar bara illa och kör på ändå.

de värsta personlighetsdragen:
att sätta sig själv på en piedestal. Att bo i sin telefon. Att alltid flytta över fokus till sig själv. Att ta allting personligt. Att inte ta någonting personligt. Att trampa på andra för att ta sig själv fram. Att sakna empati och sympati. Att dra ner andra i sitt fall. Att vara för "ärlig". Att vara lögnaktig. Att vända kappan efter vinden. Att inte kunna medge att någon annan har rätt. Att vara en besserwisser. Att inte kunna släppa saker. Att tro att ens egen åsikt spelar roll överallt.

lista via Elsa.

6 kommentarer:

  1. Har vi fått moussaka i skolan? Det har jag förträngt! :O Tycker att det är skitäckligt, men är också uppfostrad att man smakar >_<

    Läste typ denna lista hos hanapee och hade tänkt göra den då men glömde bort, men nu får jag ta mig i kragen och göra den! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaaaa! Kanske du lyckades missa den! Ja, fruktansvärd mat. Inte ens mat. Bara fruktansvärt.

      yes! Do it! (märks att jag varit ute på friskluftspromenad innan jag svarade på det här, kanske - blir lätt hyper)

      Radera
    2. Moussaka ser ut som "har jag ätit eller ska jag äta" >_<

      Radera
  2. Sån igenkänningsfaktor på första svaret! Mat för mig är verkligen något bara för att stilla magen, jag varken ogillar eller njuter. Sen är såklart vissa rätter godare än andra, men jag är inte den som liksom laddar i veckor för att gå på *den där* restaurangen och äta *det där* goda. Liksom, what?? Haha.

    + vi har ungefär samma med vår elvisp. Den låter som om vi skulle renovera hemma och har inga lägen som liksom är lugna, utan första hacket är som turbo-läget på andra elvispar. Men Johan vill inte byta förrän den dör, haha :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. precis! Går en på restaurang är det väl bara för de schmanziga efterrätterna? All annan mat är ju bara ... mat.

      hahaha, alltså det låter som att vi har samma elvisp! Skramlar och är överexalterad i alla lägen! Vad är grejen med att karlar ska ha kvar grejer som knappt fungerar bara för att de inte är sönder?!

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).