torsdag 15 september 2016

Kaptenens logg: 15092016.

fjufs

steg upp åtta i dag, men det gör inte så mycket. Vi gick och vilade igen efter en och en halv timme. Jag var trött efter natten, då Tova vaknade vid två och var ledsen. Kanske var det en mardröm, jag vet inte, det var i alla fall lätt att trösta henne och hon somnade om snabbt. Det gjorde ju inte jag. Som vanligt. Nu känner jag mig dock mer som människa än på länge. Konstigt nog. Nåja. I dag provar jag ge gröt till lunch istället för frukost, fröken Fnork verkar vara lite som jag där, det är svårt att få i henne ordentligt med mat tidigt på morgonen. Nu gick det i en hel portion sånär som på två små skedar! ... Men försök nu inte påstå att hon skulle sova "bättre" för det. Jag hör att hon är vaken nu. Efter en halvtimmes vila. Kanske hon somnar om. Kanske. Det hör dock till ovanligheterna att hon skulle göra det utan att vara superledsen först (för hon är ju trött).

annars då? I går bakade jag äppelkaka efter middagen, hade tänkt göra det i fredags, men efter en läggning som tog cirka en timme och bestod av avgrundsvrål och sådant, var jag inte längre så sugen på att baka. I helgen bakade mamma en supergod kaka som jag fick receptet på, och eftersom jag redan hade äpplena skalade, urkärnade och skivade, var det bara att sätta igång! Mycket värt, ändå. Jahapp. Få se om hon tänker börja härja snart, då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).