onsdag 7 september 2016

Kaptenens logg: 07092016.

spejnd

eftersom gårdagen förflöt utan några värre krockar, är jag beredd på att denna dag inte går lika smärtfritt. Brukar ha någon slags varannandagsbebis, men jag håller tummarna för att hon är trevlig i dag också. Hon sov hela natten utan uppvak i natt, hoppas det håller i sig. Jag var dock vaken både vid 03 och 05, men det hör inte hit. Kan ju inte skylla på lillis för det. Inte ens på sambon! Tänka sig. Var vaken alldeles i onödan alldeles av mig själv.

vi sänkte ju Tovas sängbotten för att hon rullade över i vår säng, i - vad vi trodde var - misstag. Det verkar dock vara med flit hon hivade sig över, för hon ligger oftast så nära vår säng det går, klistrad mot kanten eller med fötterna upp i vår säng. När hon börjar klättra kommer hon knappast hållas i sin säng längre. Jag tycker det är okej. Jag hade gärna samsovit från början också. Nu blev det inte så, för Tova skrek vid kroppskontakt när hon var liten - men det verkar ha släppt helt nu!

i morgon är det dags för femmånadersbesöket till rådgivningen och sprutor. Förra gången gick det bra, så jag hoppas det går minst lika bra nu. Jaja, ingen idé att bekymra sig om det i förväg. Det blir som det blir.

2 kommentarer:

  1. När de börjar klättra så hittar man dem mitt i stora sängen sen, mvh Elma ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jamen jag vill ju gosa med henne, så det gör inget ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).