torsdag 22 september 2016

Jag vill:

- gå igenom min garderob och byrå och kasta sådant som är trasigt (ja, jag sparar tydligen på sådant...) och skänka sådant som är helt, men som jag inte använder eller inte känner mig bekväm i, till Emmaus. Behöver rensa rejält. Jag använder i princip fem olika långärmade tröjor och ett par byxor just nu, helt onödigt att ha så mycket mer än det i garderoben. Möjligen att jag även behöver försöka klura ut vad jag egentligen ska ha för kläder, vem är jag, stilmässigt (hej modebloggen)?

- fortsätta mitt projekt att göra om mina gamla bilder i ny tappning, måste få tummen ur och beställa hem ett objektiv, eftersom mitt gick sönder (röv. Rent ut sagt) och det var för det första det enda objektivet jag hade för fullformatskamera. Dessutom var det mitt favoritobjektiv. Tror det även kan bli roligare att göra projektet med ett nytt objektiv. Nytt är ju alltid nytt, liksom.

- plocka resten av de dugliga äpplena från träden på bakgården och koka vuxenmos (eh, alltså. Jag kokade alldeles för ett litet tag sedan mos åt Tova, och då kokar och mixar en ju bara äpplena). Det var ju hur enkelt som helst att göra egen äppelmos, vet inte varför jag inte gjort det förut?

- börja renovera dockskåpet jag köpte ens innan vi började vänta Tova. Har en plan, men ingen tid.

- ha en familjedag för bara mig, Sami och Tova. Det är oftast så att Sami jobbar eller bygger hela dagarna och vi hinner liksom inte umgås alla tre. Vi har inte haft en hel dag tillsammans sen veckan efter att hans semester var slut (och på semestern hann vi inte umgås, för han byggde).

6 kommentarer:

  1. Den sista punkten alltså. GÖRT!!! Förstår att ni bara vill bli färdiga och få flytta in men om det går är det nog så värt för er alla tre att bara få en hel dag ihop. Eller ja, egentligen kanske jag skriver för att jag också känner att jag behöver ha det. Ska styra upp genast tror jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja! Tänker att det skulle vara bra för alla parter, Sami och Tova skulle lära känna varandra lite till och han skulle kunna ta del av rutinerna jag har satt och jag skulle kunna slappna av lite och så :)

      Radera
  2. Jag satt och planerade Elmas dockskåp igår, så det projektet får jag ta tag i snart :)

    SvaraRadera
  3. Hittar du något i garderoben som jag kan "ärva" så säg till innan du går till Emmaus ;).

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).