tisdag 20 september 2016

Jag just nu-listan.

h0

jag gör: en massa saker som inte räknas som jobb, på dagarna
jag kan: också ta foten till munnen som Tova, är dock inte lika förtjust i att suga på tårna
jag köper: nästan ingenting till mig själv, har väldigt svårt att "unna" mig
jag borde: gå till köket och börja koka äppelmos
jag måste: överleva

h1

jag vet: mycket onödigt fakta, som kan användas i frågesporter
jag tycker: om att titta på gamla bilder, är en riktig nostalgiker
jag tänker: emellanåt alldeles för mycket och ibland inte alls så mycket
jag förbrukar: hur många tetror Kefir som helst på en månad
jag lyssnar: inte på naturen tillräckligt ofta längre, hoppas det kommer en tid för det igen

h2

jag drömmer: om att äntligen få flytta in i vårt hus
jag längtar: efter att få uppleva Tovas första jul
jag fasar: för att min bebis ska börja gå förrän förståndet är ikapp
jag använder: helst mina lösa svartvitmönstrade byxor från Indiska
jag njuter: av att sitta på ett berg och lyssna på havet

h3

jag blir: irriterad på folk som kastar åsikter omkring sig men inte kan motivera eller stå för dem
jag äter: två smörgåsar med lördagskorv, dricker ett glas Kefir och en kopp kaffe. Varje morgon
jag dricker: kaffe och vatten, har börjat ha en kanna vatten framme så det bara är att hälla upp (tydligen jobbigt att använda kranen)
jag struntar: i vad andra tycker om mig
jag ska: försöka få till en vettig måltidsdag för Tova, snart

h4

jag sparar: allt du slänger. Nämen. Alldeles för mycket papper
jag brukar: försöka komma ut på en promenad om dagen, ibland värker kroppen dock för mycket
jag tittar: på Arrested Development på Netflix just nu
jag läser: bloggar
jag vill: vara vaken men ändå gå och lägga mig, dilemma

bilderna är från 2009 och listan är via Sandra.

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. ehehehe, ja! Finns ju i så många smaker också - hittills gillar jag hallon bäst :D

      Radera
    2. Jagäter ju oftast de som heter kefir yoghurt och där är det ju bara citron och jordgubb så då är jordgubb favoriten men av de "vanliga" kefir så är hallon bäst :D

      Radera
    3. aha! Har bara sett den vanliga och den passar ganska bra just nu, när jag vill kunna dricka den och inte vill skeda ;)

      Radera
  2. Så mysig lista, så fina bilder! *hjärtögon*

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).