fredag 9 september 2016

Fem månader.

t1
t2

längd: 68,7 centimter
vikt: 8310 gram

frisyr: oftast inspirerad av Ace Ventura
säger: "ahjahjahj", "ojoojoj", "mmäämä", "bwä", "mmpä", "huum", "bäppää"
sångstil: opera, avslutar alltid med ett "eeeäääähhh"
gör: pruttljud med tungan, tuggar på allt, rullar, sitter med stöd (och korta stunder utan), blir arg när hon inte kan krypa, dreglar, lägger trasor och leksaker på ansiktet och låtsas att hon inte kan andas så någon ska plocka bort dem, står med stöd, drar folk i håret, snor andras glasögon och äter på dem, biter mamma i kinden (tandlöst ännu), akrobatiserar och suger på tårna, viftar med armar och ben när hon vill att någon ska ta upp henne, tuggar på fingrarna (sina egna och andras)
äter: tuttelis ersättning, gröt, smakprover av morot just nu, allt som hon får tag på
sover: bättre, färre uppvak under nätterna och längre dagsvilor
skrattar åt: tittut, att bli invirad i täcken, ögonkontakt med katterna, att pruttas på magen, gälla röster
ogillar: mössor och annat som dras över huvudet, potatis

t3
T5M

4 kommentarer:

  1. Hurra, hurra för Tova idag! Det är extra kul att få ta del av de här uppdateringarna när jag kan tänka att all den här utvecklingen väntar oss snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jamen det kan jag tänka mig! Grattis till Elton på tremånadersdagen <3

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).