lördag 17 september 2016

En morotsbebis.

lios

i dag är det skördefest och öppna gårdar (eller ja, det började väl i går redan), men vi ska inte gå i år. Vi brukar göra en kort sväng via Lumparby, men i år jobbar Sami opassligt och det känns inte så värt att betala 15 euro för att parkera på en gård. Kanske nästa år, om konceptet finns kvar. Jag saknar skördemarknaden som brukade vara vid Naturbruksskolan. Det var höstens höjdpunkt. Så gjorde de om alltihop, tog bort den stora marknaden där alla var samlade och allt fanns, och så måste en kaika runt hela halva Åland istället. Nå-to the-ja. En ska inte vara bitter. Istället har vi, som sagt, bokat in en playdate i dag och det är nog minst lika bra som öppna gårdar!

ska försöka dona till lite mer barnmat i dag också, om tiden finns. Eller ja. Det är mest Sami som donar, men jag hejar på. Eh. Nåja. Tova har hittills smakat på morot (mycket gott) och potatis (äckligaste någonsin) plus någon bit frukt här och där som hon bara spottar ut. I går gnagade hon lite på en äppelbit, det verkade hon gilla. Nu har vi köpt hem batat och broccoli, så det är följande smakerna att testa! Måste försöka blanda ut moroten lite, eftersom hon tycker det är så gott, så att det inte är det enda hon äter och ratar allt annat. Vill ju inte att hon blir orange! Ehe.

8 kommentarer:

  1. Haha batat! Älskar att vi har olika ord för vissa grejer :D

    SvaraRadera
  2. Hahaha åhh, söt! Och orange är en jäkligt stark look ändå ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaa! <333 hahaha, hon vill i alla fall påstå det! ;)

      Radera
  3. Bataten är ju också orange ;) Den var storfavorit hos Elma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nå, förstås ;) tänker att den kanske färgar av sig lite mindre än morot, men vad vet jag ;) får se om det går hem här då! Broccolin fick godkänt :D

      Radera
    2. Broccoli var inte elma superglad för, men det kan bero på att jag hade blandat den med potatis :p

      Radera
    3. haha, för oss tror jag det säkraste kortet skulle vara att blanda potatis med morot ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).