fredag 16 september 2016

En fredag och en fråga.

fredag, fredag, du ljuvliga fredag (vem är jag?)! Eller ja, alla dagar är väl vilken dag jag än väljer att det ska vara, men den här veckan har känts som en lång rad av måndagar så nu tänker jag överhypa denna dag, som jag för övrigt trodde att var redan igår (en tappar lätt taget om veckan, om en går och tänker att det känns som måndag hela tiden). I morgon, efter att Sami slutat jobba, ska vi åka till Susanne och Johan för att låta Tova och Alice träffas! Det känns spännande, speciellt med tanke på att Tova endast träffat två bebisar hittills - Elma som är ett år äldre och Matteo som hon inte ens tittade åt, för hon var på sitt mest envisa humör och tyckte väl att han var för liten. Alice är endast några timmar yngre, så de kanske har något utbyte av varandra, kanske de pratar samma språk?

karm

gjorde en ledsam upptäckt i dag, mitt enda objektiv som passar till fullformatskamera har gett upp (snällt att hoppa från bebisprat till detta utan att förvarna, eh). Det letar fokus rent frenetiskt när jag försöker flytta det jag fokuserat på från mitten av bilden, för att slippa helt statiska bilder. Tänkte först att jag kanske råkat ändra någon inställning på kameran, men så provade jag ett annat objektiv med samma inställningar och det håller fokus. Det som gör det ännu mer ledsamt är att jag fick objektivet som är trasigt i julklapp av Sami 2010. Måh. Får försöka uppbåda någon slags ork att titta på nya objektiv, det jag har haft är ett 50mm 1:8. Kanske det finns något som är billigt och minst lika bra? Har du något tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).