fredag 30 september 2016

Den sista september.

bio
ja, fortfarande mobilbilder, mitt beställda objektiv har inte ens skickats.

konstigt nog kändes den här veckan längre än de senaste veckorna, trots att vi har gjort annat än att sitta hemma och glo på varandra (o.b.s! Förenklad sanning), Tova och jag. Dessutom var jag på bio med Åsa och Anna i går, Bridget Jones's baby. Filmen i sig var väl bra, men med både graviditet och förlossning i nära minne, var den lite orealistisk. Typisk film där vattnet går och det är sjuuuuukt bråttom till sjukhuset. Och så. Nåja, en ska inte haka upp sig på detaljer.

förresten, hur sjukt är det inte att det är oktober i morgon? Känns som att någon skämtar med mig aprilo. Typ. Alldeles just började ju september. Vi bytte ju precis månad från augusti. Är det så här det känns, att bli gammal? I dag och i går är det och var det verkligen höstväder i alla fall, det blåser och regnar om vartannat och löven flyger omkring i luften. Nä, nu ljuger jag igen. Det regnar inte i dag. I dag skiner solen, men alla heliga gudars mödrar vad jobbigt det kändes att klargöra. Ojoj. För att nu tala alldeles sanning och inget annat än sanning: det blåste både i dag och i går. I alla fall. Så det så.

okej, kände nu hur jag sögs tillbaka cirka sju år i tiden och reclaimade titeln som Sanningssägaren Nummer Ett (fanns konstigt nog inga bevis för det på bloggen?). Nåja. Jag har faktiskt inte så mycket mer att dela med mig av i dag, försöker mest få Tova att ta ordentliga dagsvilor så hon inte är ett monster i kväll. Det går ... sådär. Tänkte att hon skulle kunna vara lite trevligare i kväll än hon var förra fredagen, men uppenbarligen tänker inte jag och Fröken likadant.

6 kommentarer:

  1. Kan inte fatta att september redan är slut?? Jag ska fira avslutet genom skördefest på Öland, hoppas det kan göra att övergången till oktober känns lite mer ok. Hoppas du får en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, helt sjukt! Det bara rinner förbi och ingenting kan stoppa det :( det låter trevligt, håller tummarna för att det fungerar! Det samma :)

      Radera
  2. Är det inte på min blogg det finns nått om sanningssägaren? :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja, kanske! Men jag höll på så mycket med det ett tag och ingenstans har jag skrivit det på bloggen! ;)

      Radera
    2. https://tingeling0.blogspot.com/2009/01/sanningssgaren.html Där var det jag tänkte på :)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).