tisdag 13 september 2016

And the songs that we sang
they were written for you and me.

kvälls

visste ju att jag skulle ha en jobbigare dag i dag än i går. Jag visste det, men ändå gick jag liksom lite och hoppades. I går var Tova trött, glad och trevlig hela dagen. Sov bra, åt bra och vi roade varandra väldigt bra under vakentiden. I dag ... not so much. Dagsvilorna har varit små kamper och ätandet likaså, dessutom vägrade hon sova efter klockan 18. Ja, det ser ju vem som helst som någon gång umgåtts med bebisar, att det var alldeles för tidigt för henne att strejka. Speciellt med tanke på att hon inte går att lägga för natten före någon gång runt klockan 21. Håhå. Nu sover hon, i alla fall. Lämnade henne medan hon bökade sig själv till sömns, min närvaro bara störde i dag. Blir spännande att se hur hon valde att somna i kväll! Kör hon en Pippi Långstrump eller har hon bara lagt sig tvärs över sängen igen? Spännande (och det värsta är väl att jag faktiskt tycker det, blir lätt miljöförstörd (säg detta till hanna 2009 och hon skulle tro att du skämtade. Ha-ha, liksom)).

jaja. Har under dagen fått i mig två glas Kefir (för övrigt något av det underligaste jag smakat? Som roligare piimä, liksom (och det var inte för inte en Internetkompis kallade mig just Piimä någon gång runt 2005 - var besatt) (mycket parenteser i parenteserna i dag, tycker du inte?)), två smörgåsar med lördagskorv, en och en halv kopp kaffe och vispgröt. Dåligt. Inte undra på att jag känner mig trött och matt och svältande i detta nu. Ska precis inmundiga kvällsmaten ovan. Kommer bli nice. Också en sak att se fram emot, tänker jag.

jonä, okej: hej.

10 kommentarer:

  1. Alltså Hanna, din blogg blev tusen gånger mer njutningsfull när jag fick reda på det där med tidsskillnaden :p har också meckat med att få det lilla barnet att sova bra (har råkat få i mig soja i helgen så hans mage är katastrof just nu och han vaknar efter max en halvtimme hela tiden för att han behöver bajsa :/ ) och jag har den där kvällsfikastunden kvar att se fram emot <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, jamen vad bra att vi redde ut det då! ;) åh, så jobbigt när de små har ont i magen! Det är så svårt att trösta och finns inte så mycket att göra egentligen :( se upp för sojan och ta vara på kvällsstunden <3

      Radera
  2. Min nya drog är kefiryoghurten :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, den är ganska nice! Som om den skulle vara kolsyrad! ;)

      Radera
    2. JA! :p Det är det jag gillar med den ;)

      Radera
  3. Åh, "köra en pippi långstrump"- BRA uttryck!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, absolut! Talande, om inte annat ;)

      Radera
  4. Ville bara säga att jag tycker om hur du skriver. Det är personligt och nära och får mig alltid att fnissa lite av igenkänning, den är en bra känsla. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh, tack så mycket! Kram tillbaka <3

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).