fredag 19 augusti 2016

Slapp ju mesförkylningen i alla fall.

blev supersjuk istället. Så typiskt. De andra snörvlade och hostade och hade kanske lite stegring som värst. Jag fick igensvullen hals, det kändes som om jag svalt ett rivjärn, hade heltäppt näsa, rinnsnuva, hosta och feber. Tjoho! Att jag alltid ska vara värst... Sami fick komma hem från jobbet både onsdag och torsdag, för jag orkade inte lyfta Tova. Alltså. Rent fysiskt. Hade för ont i alla leder. Kan ju säga att jag gnällt konstant sedan onsdag kväll. Eh. Jag är kul när jag är sjuk. Kulast, faktiskt. Nåja, nu har det börjat gå över i alla fall. Hade fortfarande feber i morse och efter det har jag inte haft tid att kolla. Kan i alla fall nästan andas genom näsan igen! Får ta de små sakerna som vinster.

avrundar mitt gnäll nu, för jag tycker det låter som att lillgris vaknade!

fjufs

4 kommentarer:

  1. Ååh vad jobbigt, krya på dig och må Lill grisen va snäll med sin mor! /Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaaaa! Har varit redo att kasta in handduken ett bra tag ;) tack och lillgrisen grymtar om möjligt lite mildare (kan vara för att jag är täppt i öronen)! ;)

      Radera
  2. Usch, varken man-flu eller magsjuka är någon höjdare att ha sen man fick barn. Det är nog förbanna det enda jag saknar med tiden innan barn, att få vara sjuk ifred!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, håh vilken pärs! Och hela tiden det där dåliga samvetet att inte orka vara med sitt barn :(

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).