lördag 20 augusti 2016

Serietips för regninga dagar.







eftersom vädret utanför fönstret nog börjar kunna klassas som "höst", passar det väl bra med tips på tidsfördriv?
Tre TV-serier som alla är ganska olika, men visade sig vara ungefär lika bra!

Jane the Virgin handlar om Jane som blir inseminerad i misstag av en distraherad gynekolog, vi såg serien precis när vi kommit hem från sjukhuset med Tova och tyckte den var trevlig att se på. Det är mycket bebisrelaterat och vi tyckte det mesta var väldigt verklighetstroget på den biten, inte ofta det är så på TV!

Don't Trust the B**** in Apartment 23 plöjde jag igenom på ... tre dagar? Något sådant. June flyttar till storstaden från landet för att jobba på sitt drömjobb, men allt går inte riktigt som hon tänkt sig - hon behöver leta både nytt jobb och ny bostad och råkar ut för Chloe - en partyprinsessa som inte drar sig för något för att få sin vilja igenom.

Dylan får reda på att han har en könssjukdom i Lovesick (eller Scrotal Recall) och måste kontakta sina tidigare sexpartners för att berätta det för dem. Storyn i den här serien är väl rätt vanlig, men jag tycker den är gjord på ett sådant sätt att den hålls intressant. Svårt att berätta något mer om serien utan att spoila något, så jag säger som jag sa till Emil: "brittisk och knasig utan övernaturligheter". Sammanfattar väl det hela rätt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).