måndag 15 augusti 2016

Kaptenens logg: 15082016.

t1
t2
Sidden, Tovan och pappan 13082016.

efter en rätt stormig förra vecka var den här dagen mycket välkommen. Tova har varit mestadels nöjd, förutom att hon var snorig i morse, men det ordnade sig. Hon har sovit bra (janå, hon håller fast vid endast halvtimmeslurar, men det gick lätt att söva om henne och hon fick ihop upp mot 6 timmars dagsömn idag) och varit på mycket trevligt humör. Vill alltså summera upp det till en "bra dag". Dessutom har vi fortsatt träna grötätning och hon passade på att börja svänga sig från rygg till mage! Har väntat ett tag på det redan, eftersom hon länge klarat av att lägga sig på sida från ryggläge och från sidoläge har hon kunnat komma över till mage lätt - men hon har liksom inte gjort det i följd. Idag var det svårt att få henne att hållas på rygg, hon ville över på sida hela tiden och från sida åkte hon över till mage. Lilla Fnorken.

imorgon tänkte jag försöka komma mig iväg till sjukhuset och ta blodprov, börjar bli dags för uppföljning av mina sköldkörtelvärden efter graviditet och amning. Är rätt säker på att de är förändrade sedan sist, för jag är underligt trött fast jag fått sova ordentligt. Hm. Får försöka reda ut det. Tova får hälsa på mormor på jobbet under tiden, tror inte hon uppskattar allt stillasittande på sjukhuset. Vem gör väl det? Förut kröp det i kroppen om jag behövde vänta mer än tio minuter, men nu uppskattar jag lugnet. Otippat nog. Det kanske blir människa av mig också!

2 kommentarer:

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).