lördag 27 augusti 2016

I slutet av sommaren.

sommarbebi

ja-a, hördu. Den här sommaren bara rann mellan fingrarna på mig. Har knappt hunnit fånga ett endaste ögonblick. Hade vanföreställningen att jag skulle ha tid och ork att fotografera som vanligt, men med en bebis som alltid är vaken och ska bäras runt på, kan en inte släpa på en nästan lika tung (obs. överdrift) kamera. Wäh. Mantrat för sommaren som gick har varit "nästa sommar, nästa sommar", men inte vet jag hur mycket fotograferat det blir om en ska hålla reda på en ettåring som antagligen flänger omkring som en tok. Nåja. Behöver ju inte bekymra mig något nämnvärt för min årsammanfattning för tvåtusensexton i alla fall, har cirka tio bilder att sammanfatta med. I början av året, då jag var gravid, hade jag ingen ork att fotografera heller, kroppen värkte och det var ett helt projekt att stiga upp ur sängen. Håh. Något ska jag väl få ihop.

bara vi börjar kunna vara utomhus längre perioder, även om det blåser (Tova håller andan i motvind, sjukt opraktiskt), kanske jag kan fotografera med Tova i selen. Får se hur jag lägger upp det. Det måste ju lösa sig. Så här kan vi ju inte ha det. Jag börjar känna mig lite kvävd kreativitetswise, när jag aldrig har tid att slappna av för att komma in i min skaparprocess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).