måndag 22 augusti 2016

I mitt liv står det still hur jag än springer.

kaffishsvartish

den här förkylningen tog verkligen alla mina krafter, känner mig nästan frisk igen - men svag. Huvudvärk har jag också, försöker kurera den med koffein. Håller tummen för att det fungerar. Har haft en ovanligt dagstrött bebis här hemma idag, två gånger har hon sovit entimmespass utan att jag har behövt natta om henne emellan. Dagen hos mormor igår måste varit uttröttande! Tänkte precis att jag skulle gå och lägga mig när Tova skulle sova den här gången, tittade på klockan och konstaterade att hela dagen nästan har gått. Kan inte sova vid den här tiden, för då somnar jag inte på kvällen och det är ju synd och skam när vi faktiskt har en Fnork som sover på nätterna (oftast). Får helt enkelt hålla ut några timmar till.

minns förra året, stressad och nygravid på ett jobb där jag ofta vantrivdes. Försökte hålla graviditeten hemlig, för jag skulle ju ändå bara jobba där till oktober det året och då behövde ingen veta. Det var dock väldigt svårt att dölja i och med mitt illamående, spydde i princip varje morgon och körde till jobbet med en hink på passagerarsidan (efter en incident där jag mådde illa och behövde spy när jag körde bil och varken kunde stanna på ett bra tag eller hade något att spy i. Tjoho, liksom). Försökte köra med "jag måste ha ätit något konstigt" tills det liksom inte var hållbart längre. Så bra när jag märkte att åksjukepiller hjälpte. Ojoj. Det var tider, det. Eh.

jaha, det var egentligen inte något sådant här jag tänkt dela med mig av idag. Tokigt. Ska vi prata om något annat? Hemskt vilket grått väder det är! Ack, ack. Och ungdomen? Har du sett dagens ungdom? Så ouppfostrad. Annat var det på min tid! Och så vidare. Ehe. Ja, och nu väntar jag mest på att min hjärna ska sluta bulta. Hej och hå.

2 kommentarer:

  1. Personligen tycker jag det är sjutusen gånger jobbigare att vara sjuk efter man fick barn - att ta hand om ett barn samtidigt som man själv är sjuk är skitjobbigt. Tar typ dubbelt så lång tid att återhämta sig. Krya på dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag håller med! Det finns liksom ingen tid att varva ner och sköta om sig själv - barnet är ju ändå prioritet! Ja, jag har fortfarande lite högre temp än jag brukar, men det är på väg ner. Helt sjukt vad segt det går! Tack! <3

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).