tisdag 23 augusti 2016

Höstlista.

hl1
hl2

Beskriv din höst i tre ord.
intensiv, färgsprakande, upplevelserik.

Har skol-/jobbstarten fört med sig några insikter?
nja, nu börjar jag varken jobba eller studera till hösten, utan jag är hemma med Mini Me ett bra tag till. Dock funderar jag på hur det blir när hon en gång ska börja dagis eller skola, kommer ju nästan ihåg hur vi gjorde när jag skulle börja lågstadiet och köpte skolväska, häften och pennor.

Hur ser din höstoutfit ut?
skulle vilja säga att den består av ett par svarta jeans matchade med tjockare tröjor i varierande färg plus min adidaströja. Men. Jag använder nog mest samma kläder året om. Är inte en speciellt varm eller frusen person. Skulle önska att jag hade mera årstidsbaserade kläder.

Vilka bloggar frossar du i för tillfället?
samma som alltid, plus några till som ska få barn i den närmaste framtiden. Blev gravid och fick barn och intresset för andras graviditeter och barn hänger kvar. Knasigt. I september ska till exempel Emelie och Carola få bebis!

Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
förhoppningsvis kan vi flytta in i vårt hus snart och då behöver vi ta en tripp till IKEA, tror jag minsann.

hl3
hl4

Hur förbereder du dig för vintern?
tar vara på nuet. Det gör förstås att jag alltid är lika oförberedd på den första snön.

Bästa musiken för regniga dagar?
radiohead, kent, coldplay, josé gonzaléz, lifehouse och sådant.

Vilka serier rekommenderar du att följa?
bones, supernatural, veronica mars, american horror story, orphan black. Listan kan göras lång.

... Eller kanske någon sevärd film?
härom kvällen såg vi monsters vs aliens och den var bra. För filmer, gå in på netflix barn- och familjekategori och titta på de animerade filmerna. Älskar animerat, kommer aldrig bli för gammal för det.

Var hänger du helst under helgen?
på Bussö.

Vad har du på TO-DO listan just nu?
☐ ta hand om bebis all day every day
☐ fotografera muminmuggar
☐ plantera min olyckliga tomatplanta

hl5
hl6

Några tips på hur man botar höstdeppigheten?
skriv ner hur det känns, var det känns och varför du tror det känns. Bearbeta det. Se framåt. Alternativt förträng det. Eh. Jag är oftast deppigast på vintern och sommaren, för på vintern finns det inget ljus och på sommaren är allt så glättigt. Jag trivs i ljummet väder och färger.

Vad är det bästa med hösten?
småkylan, färgerna och att det äntligen går att andas igen.

Vad är det sämsta med hösten?
gråheten som kommer innan vintern, leran som finns kvar när gräset dött.

Hur höstmyser du?
sitter i soffan och ser på animerade filmer på netflix och äter glass.

Dina 3 bästa hösttips - alla kategorier?
- klä dig för vädret, det är inte tufft att frysa eller bli blöt i onödan
- hitta en bra serie att följa
- omfamna mörkret och tänd ljus

hälsar hanna 85+

Vad är den höstigaste maträtten?
det måste nog vara soppor. Av någon anledning känns omelett höstig? Har ingenting för att styrka detta.

lista via Sandra via Sandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).