fredag 26 augusti 2016

He started his broken sentence, "no alarms…"

sphss

sa "tänk när du börjar sova till nio, då kan vi stiga upp efter din morgonmat" till Tova igår. Idag vaknade vi nollåtta fyrtioåtta. Close enough.Tydligen har hon lärt sig lyssna på vad jag säger, ehe. Nåja, imorgon vaknar hon väl vid sju igen, det är ingen ordning på ungen riktigt än. Dessutom var hon vaken mitt i natten och gallskrek i natt, så hon var väl tröttare än vanligt på morgonen. Jaja. Idag verkar det vara fredag och det betyder att Sami och D har pappakonjak i morgon och jag är gräsänka i princip hela dagen. Får se hur det går. Är väl egentligen ingenting att stressa upp sig för, eftersom Tova nu brukar gå och lägga sig vid nio på kvällen, så jag klarar ju bra av hela dagar med henne för mig själv annars också.

det går nog bra. Jag bestämmer det nu. Det går bra.

3 kommentarer:

  1. Så nu har jag läst ikapp! <3 Min unge sover fortfarande helt oregelbundet, förra veckan vaknade han runt klockan sex och jag var så trasig att jag bara ville lämna allt och gå ut i skogen. Var så sjukt trött. Den här veckan vaknar han klockan åtta, det är ju något mer tacksamt. Vad tusan är pappakonjak för något förresten? Puss Hanna och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. ja just det, glömde skriva att det var vardagskonstblablabla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. <3 haha, åh, jag kan absolut relatera! Jag kan ju bara önska att min Fröken vill fortsätta vakna senare än det ;)
      Det är som en babyshower för männen, en fest med manliga vänner där man tydligen dricker konjak. Känns som en rätt gammaldags tradition... Är ju inte helt vän av alkoholkonsumtion, så för mig hade de helt kunnat skippa det. Jag hade ju ingen babyshower heller. Nåja.

      puss tillbaka och det samma!

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).