tisdag 9 augusti 2016

Fyra månader.

4mån2
4mån

idag blev Tova fyra månader! Vi är mitt i nitton-veckorssprånget och banna, vad tungt det har varit periodsvis. Klängigheten under det här språnget har varit väldigt påtagligt, eftersom Tova inte tycker om att sitta i knät eller ligga på en, har det inneburit konstant ögonkontakt under vakna perioder, bärabärabära och ta dagsvilorna på någon (som har burit runt på henne tills hon somnat och aldrig slutar gunga henne under sovtiden) eller att jag måste sova med henne i sängen. Ingenting har varit bra och missnöjet är alltid högljutt (har insett att jag har en high need baby / ett överlevnadsbarn, ska skriva ett inlägg om det när tiden räcker till). Ändå har gnälligheten lugnat sig sedan för en vecka sen, då jag förbannade mig själv för att jag någonsin ens tänkte på att skaffa barn. Det blir så ibland. Nu har vi ändå kommit förbi det värsta och Tova är oftast glad och trevlig under vakentiden. Jag har dock hamnat ut på promenader ungefär varje dag under veckan som gått, har kommit upp till cirka trettiofem kilometer, puh. Mina fötter är trasiga, men det får det vara värt.

idag var vi till rådgivningen och Tova är nu 67,7 centimeter lång och väger 7715 gram! Så det är bara att inse att ingenting i storlek 62 passar längre... Eh. I och med fyramånadersdagen ska vi nu få börja med smakportioner och det känns spännande! Vi har dock fuskat och börjat lite tidigare, men Tova har inte tagit någon notis om det och spottat ut allt innan hon fått smak på det.

2 kommentarer:

  1. Äntligen har jag tid att läsa ikapp lite bloggar ;)

    Sådär har jag också tänkt under de perioder som varit tuffa "varför varför skaffade vi barn?", men så kommer en lugnare period och då är allt som bortglömt igen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. woop, woop ;D

      ja, det är ju tur att de lugna perioderna faktiskt överträffar skrikiga dagar och gnälliga nätter <3

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).