lördag 13 augusti 2016

Fri som fågeln, eller något sådant.

04082016 - en dag då Elvis levde farligt.

är ensam hemma idag. Alltså, helt ensam. Sami jobbar och Tova är och umgås med sin farmor. Och här sitter jag - och kan inte varva ner. Tänker att jag ska hinna städa och duscha och tvätta och allt tusans bananers jag kan komma på. Men nej, det behöver jag inte. Jag kan sitta här och göra precis vad som faller mig in! Känns rebelliskt, nästan! Höll på att söka jobb i veckan - att börja jobba i oktober hade just då känts överkomligt, men nu har livet och barnet och allting lugnat sig lite och jag har bestämt att stanna som hemmamamma ett tag till, eh. Så som jag saknar Mini Me när jag inte är med henne på några timmar - hade jag förmodligen blivit tokig om jag tvingats lämna henne varje dag.

jahapp. Vad har jag annars att berätta? I tisdags, efter rådgivningsbesöket, åkte jag och Tova ut till Tellholm och hängde med Anna och Elma hela dagen! Det var mycket trevligt och Tova var på sitt allra bästa humör under hela vistelsen! Två dagar denna vecka har mamma kommit hit och ätit lunch med oss och det har varit ett trevligt avbrott i en ganska intensiv vardag med bebis. Idag efter två ska Sami och jag åka till hans pappa och rita klart vårt kök! Så, det var väl ungefär höjdpunkterna i livet just nu. Tjoho, tjohej och sådär. Det fanns en tid i livet när jag hade tid / lust / ork att blogga flera gånger om dagen. Saknar det, men förhoppningsvis blir det bättre snart. Nu: hänga tvätt och tvätta mig själv (inte nödvändigtvis samtidigt)!

2 kommentarer:

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).