tisdag 30 augusti 2016

Ett återbesök.

krufs
27082016, telefonbild.

så var vi på återbesök med Tova, blev väl inte mycket klokare. Ska prova blanda ersättningen lite tjockare och se om hon spyr mindre, det är väl det rådet jag tyckte lät mest användbart. Att väcka henne på natten för att mata med miniportioner känns ... dumt. Nåja. Vi provar så här. Ska höras igen om två månader, förhoppningsvis har vi inget annat att säga då, förutom att det har blivit bättre. Tova passade på att endast sova femton minuter före besöket (även om jag la henne att sova en timme före...) och blev mycket upprörd när hon behövde tas av naken två gånger. "Är det ofta så här?" frågade läkaren. Hm. Ja. Hon har helt enkelt väldigt mycket åsikter om orättvisor. Då bedömde jag inte hennes skrikande som oresonligt, en blir ju lite avtrubbad när hon sällan är nöjd med något en själv vill att hon ska göra. Sen fick hon leka med någon slags aktivitetsleksak med olika saker att snurra och trycka på, det tyckte hon var roligt.

så åkte vi hem, Tova fick mat och sen sov vi i tre timmar. Trötta små grisar - javisst. För övrigt har Tova nu gått med i åttakilosklubben, även om kurvan har planat lite. Det är bra, i alla fall. Sköterskan som tog längden slarvade dock så vi fick ingen exakt längd på Tova, för den var hen tydligen inte så intresserad av. Nåja. Vi ska ju till rådgivningen för femmånaderskontroll (med sprutor, ledset smileyface) om två veckor, så vi får ju reda på den då.

4 kommentarer:

  1. Trist att ni inte kunde få någon mer klarhet i vad ni kan göra. Håller tummarna för att det kanske är något som växer bort snart dårå :) Och alltså den här vinkeln på bebisar är ju typ det mysigaste som finns, den där lilla munnen <33

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo, läkaren verkade också himla ... ofokuserad. Frågade samma saker flera gånger och verkade inte riktigt lyssna på svaren. Bara det att hen började med att fråga om jag ville ha Tova i famnen eller om jag kunde lägga ner henne - enda stället att lägga ner henne var ju på ett hårt kallt golv!
      jaaa, och kinderna! <3

      Radera
  2. Jag kan bli så trött (läs: förbannad) på sjukvården när de slarvar och inte bryr sig om att få det rätt. Oavsett om det handlar om längden eller tovas mående i övrigt :/

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).