fredag 8 juli 2016

Kaptenens logg: 08072016.

mirrself

fick tummen ur och bokade klipptid igår, dock var inte min vanliga frisör på plats så jag hoppas att hen jag bokade till är bra. Tror det. Jag är dålig på att göra nya saker, sådant som är utanför mitt trivselområde. Att låta en ny person ta hand om mitt hår, till exempel. Har gått till samma person i över tio års tid och jag vet att hen gör som jag vill och att jag blir nöjd efteråt (dessutom försöker hen inte småprata så jag kan bara sitta där och finnas till, det är så jag vill ha det). Håh. Nåja, det är förstås bara hår och mitt är så ostyrigt så det spelar ingen roll om det inte blir exakt som jag tänkt, eftersom det ändå aldrig vill som jag. Ja, det är lite som ett mantra. "Det är bara hår - det växer ut igen" och sådär.

ja.

igår var vi till rådgivningen med Tova (mer om det imorgon) och fick träffa en ny person eftersom vår vanliga är på semester (det är sådan tid på året nu). Hen tog oss på allvar om spyendet, så vi fick en läkartid på måndag så det blir tittat på. Det kanske inte är något och så, men det kan ju inte skada att kolla upp det. Har läst så mycket om reflux och frätande magsyror att jag är lite orolig (Google är inte förälderns bästa vän), vill ju inte att hon ska ha ont i onödan om det skulle vara så. Vi får se. Förhoppningsvis är det inget allvarligt och bara jag som är en hönsmamma. Eh.

2 kommentarer:

  1. Vi var ju på ultraljud med Elmas magmun då hn spydde så mycket men den såg fin ut. Men hönsmamman känner jag igen :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, vi får säkert göra något sådant vi med :) är mest orolig för att spyorna liksom fräter på huden - vad gör de inte i halsen då? Hahaha, ja, herregud vad en oroar sig för allt möjligt och omöjligt ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).