tisdag 19 juli 2016

Inför namngivningskalaset.

klarade dagen efter att jag slutade envisas och gick och la med med Tova några timmar till. Läkarbesöket gick bra, vi ska få prova en medicin och se om det hjälper. Håller tummarna. Tova blev så upprörd under undersökningen att hon sov i cirka en timme efteråt, det var väldigt bra att kunna bära henne i selen när vi gick på stan sedan. Och i butiken! Förstår inte de som krånglar med arga barn och knöliga vagnar när det är så enkelt att bära. Nåja, alla gör väl som de har vett till. Nu är namnsmycket hämtat och jag har bakat två av tre glutenfria varianter av bakverk idag. Är så trött i fötterna nu av allt stående. Är alltså inte så säker på att hemmafru är ett passande yrke för mig. Ehe.

drömde härom natten att kalaset blev superstelt och underligt och att vi glömde cirka allting som borde varit med. Jag är inte gjord för att hålla i sådant här. Jaja, med lite tur och sådant där så förflyter allting som det ska i verkliga livet. Nu ska jag skriva ut bokstäver och klippa lite. Pust. Det måste banna bli bra, det här.

baki
bild från min Instagram, du hittar mig under namnet hannaforbanna där.

10 kommentarer:

  1. Ah, vad roligt med namngivning. Eller, jag tyckte det när det begav sig. Vi hade en stor trädgårdsfest med gnuggisar, champagne och två sorters tårta. Passade oss perf!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag var lite nervös före med det gick hur bra som helst! :)

      Radera
  2. Jag drömde samma innan dopröllopet! Jag är verkligen inte heller gjord för att hålla i och arrangera kalas och bjudningar så därför gick Elmas ettårskalas otippat bra för att vara med mig vid spakarna ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, herregud. Inte jag heller. Känner att jag måste sätta ihop en task force inför bröllopet - finns inte en chans att jag klarar det själv ;)

      Radera
    2. Ja, jag sa ju alltid så att jag skulle ha en bröllopskoordinator om jag skulle gifta mig. Nu behövdes ingen sån, som tur är, men fokus var ju på dop så ;)

      Radera
    3. haha, nä, det gick ju bra ändå ;)

      Radera
  3. Bra att det gick bra hos doktorn, även jag håller tummarna.
    Sant att det gick mycket bra att bära barn i sele när det begav sig, båda händerna fria och barnet oftast förnöjt :)
    Mycket pyssel inför namngivningen :) Och jag uppfann två nya djurarter inatt i drömmen. Helt knasigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, hon har nu fått sin fulla dos en dag, så vi får se om det hjälper :) mycket pyssel blev det, men det lönade sig ju i slutändan :D

      Radera
  4. Vet inte om du nämnt det tidigare eller om du inte vill skriva mer om det, men varför läkarbesök och medicin? Förresten, tycker du blev så fin i det kortare håret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo, jag har väl nuddat ämnen - det är för att hon spyr så surt och verkar besvärad av det. Vi fick någon sorts medicin mot magsyror som vi ska köra med en månad och se om det hjälper.

      tack så mycket! :)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).