fredag 8 juli 2016

Choklad, salt och namngivning.

var sjukligt sugen på choklad igår (= var väl en del stressad) och bestämde mig för att svänga ihop kokosbollar för att stilla suget. Provade vrida ner några drag salt i smeten, vilket resulterade i beroendeframkallande goda kokosbollar. Va. Idag har jag smällt i mig åtminstone tio stycken (passade på att laga dubbelsats av receptet, ehe). Nu finns tre kvar i kylskåpet och jag försöker hålla mig till att Sami ska få dem när han kommer hem, men... det är inte lätt.

på tal om godsaker har vi nu bjudit in till namngivningskaffe för Tova. Fick lov att hålla det hela väldigt litet och ransonera inbjudningar i släkterna. Tror det blir bra ändå. Tänkte baka några olika tårtor (smörgås- och gräddtårta) och småkakor. Kaffe och saft på det så får det vara bra. Det ordnar sig. Vad vi har kvar att enas om är "programmet", vill inte ha något stelt och konstigt så det blir nog inte så långt. Tänkte presentera namnen och faddrarna, typ. Jaja. Får väl googla på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).