fredag 3 juni 2016

Tredje juni.

syren
äntligen blommar syrenen!

happ, det blev inget skrivet igår. Var alldeles för seg i huvudet. Det är jag förstås idag också, men det känns lite bättre efter koppen kaffe jag just hinkade i mig - med en sådan hastighet att jag hade kunnat tävla i konsten. Kaffehalsning, liksom.
Började dagen med besök igår, Emil hade varit och blivit bänd och knäckt på rätt så han och pappa var på rall. Tyckte de kunde komma och umgås med mig och Tovis en stund, så de kom och drack någon kopp kaffe.

minns knappt vad som händer om dagarna mer, men det händer väl kanske inte så mycket egentligen. Det är mest: mata, byta blöja, leka, söva och diska. Typ. Igår hämtade jag posten också. Eh. En vänjer sig. Från början tyckte jag att jag knappt hann sätta mig ner innan jag skulle upp och göra nästa grej igen, men det var förstås då Fröken knappt sov alls på dagarna. Det har i alla fall blivit bättre, nu har jag lite tid att ta några andetag för mig själv emellan. Jag behöver egentid och kan känna mig kvävd om jag inte får den, så det är ju bra. Jaja, äsch. Nog svamlat!

2 kommentarer:

  1. Den där egentiden är viktig för att man ska orka. Dock tycker jag egentid fått en negativ klang då det blivit så förknippat med att föräldrar ska hinna göra så mycket annat utöver sina barn. För mig är egentid att få gå på toaletten i fred ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja! Nej, herregud, jag får ju betalt för att vara hemma med bebis, det är ju egentligen helt fantastiskt! Ja! Att gå på toaletten ifred eller kanske dricka en hel kopp kaffe utan att det svalnar helt och så ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).