tisdag 21 juni 2016

Serietips: iZombie.



"Liv Moore is a medical resident with a promising career and a fiancé, but when she goes to a boat party, things go horribly wrong. Liv gets turned into a zombie after getting scratched by one. Now, Liv has traded her job for a job at the morgue, broken off her engagement, and completely changed her life. At the morgue, after eating the brain of a murder victim, Liv gets visions that can be used to piece together her murder. But unable to share her true identity with her family and friends, Liv struggles." - IMDB.

eftersom Tovis sover lite hackigt på dagarna, har jag tagit min vila (du vet - "vila när bebisen vilar") i soffan framför Netflix. Ramlade över serien ovan härom dagen och såg att det är samma skapare som gjort Veronica Mars (och har du inte sett Veronica Mars så tycker jag att du ska göra det bums och tvärt! Cirka världens bästa serie). Så klart jag måste ge den en chans, även om jag inte alls tänder på zombies. Har nu plöjt första säsongen på nolltid, så den var helt klart värd sin chans! Eftersom jag är ett hardcore VMars-fan, tycker jag det är lite lustigt med skådespelare från den serien i iZombie, och att vissa repliker refererar till Veronica Mars (och Party Down, som Rob Thomas också skapat)!

det finns just nu två säsonger att se på Netflix.

2 kommentarer:

  1. vad härligt att hitta en till som fallit för iZombie :) jag älskar också VM och måste säga att jag verkligen gillar iZombie också, trots det ibland lite dråpliga med citat och skådisar som varit med både i VM och Party Down. än så länge finns det bara två säsonger, säsong tre kommer i USA till hösten! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, jag gillar sådant - små påminnelser om serier som inte fick fler säsonger. Woop, då kan det ju inte ta länge innan den kommer till svenska Netflix heller :D

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).