lördag 25 juni 2016

Lite midsommarhelg.

midsommaraftonens morgon började med att Sami steg upp tidigt och åkte ut till bygget. Tova och jag sov vidare några timmar innan vi steg upp och började leka i gymmet / dona färdigt tårtan som vi bakade bottnen till under gårdagens kväll (det blev en sådan här, men med lite freestylat recept). När Tova tagit sin lilla morgonvila och allting var packat i bilen, åkte även jag och lilla fröken Fnork ut till bygget. Där dukade vi upp på vedspisen och åt på picknickfilten i köket.

ms0
ms1
ms2
den blev himla snygg, tårtan! Och god, som tur var.
ms3
midsommar-Tovan!
ms4
Samster!
ms5
Tova vill nuförtiden helst sitta eller stå. Svårt när hon varken kan göra det ena eller andra...
ms7
ms10
när vi hade ätit gick jag en runda på ägorna.
ms9
ms8
puss på huset (och Sami)!
ms11
ms12
så satt vi och smälte kaffet och väntade på att Tova skulle vakna.
ms13
ms14
ms15
hon sov dock vidare i någon timme till (måste vara havsluften), så vi började grilla istället.
ms16
ms17
mmmm-m, mat. Tova vaknade när vi ätit klart.
ms18
ms19
så satt vi på trappan med blommor i håret, gullo!
ms20
som efterrätt petade vi i oss lite maränger som mamma hade med sig när de kom ner på kaffe.

avslutningsvis åkte vi upp till Östergårds (där mina föräldrar plus lillebror bor) och drack kvällste, innan vi packade oss i bilen igen och åkte hem. Det tog emot, kan jag berätta. Nästa år ska vi inte behöva åka någonstans. Nästa år ska vi bo där. Och därmed basta. Idag körde vi ett liknande koncept, men åt middag uppe på Östergårds. Det blev hamburgare, jag blev mätt som en sten. Gott var det. Efter middagen spelade vi hockeyspel och jag skavde av skinnet från ena fingret i all aggression. Ehe. Hoppas du har / haft en fin midsommarhelg!

4 kommentarer:

  1. Den tårtan såg ju riktigt smaskig ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det var den också! Och mäktig ;)

      Radera
  2. Verkar som en riktigt bra midsommar :) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. det tycker jag nog, även om det var surt att åka till Södersunda mot kvällen :) <3

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).