tisdag 14 juni 2016

Kaptenens logg: 14062016.

lilibebi

min vecka är på vils, upp och ner och bak och fram (eller "uppsomner" och "baksomfram" som det heter här). Sami jobbade i lördags och efter det åkte vi ut till Eckerö och gratulerade Tovas gammelfarmor a.k.a. min farmor på 70-årsdagen (och Åsa på 24-årsdagen). Efter det cruisade vi ner till vårt gamla ställe och ojade oss över förfallet (inte kul att se sitt barndomshem rasa ihop och växa fast), fortsatte ner mot Käringsund, åkte via Bodegan och köpte mjukglass och fortsatte till en massa små vägar i Hammarland där Sami har kört cross i sin sköna ungdom. Sedan satte sirenen i baksätet igång och det var dags att åka hem, även om vi inte alls kände för det.

ja, just det. På vils. Veckan. Glömde bort att jag ens hade tagit upp det, men Sami går alltså på semester efter den här arbetsdagen och jag har därför ställt in mig på att gårdagen var en torsdag och idag är fredag. Ja. Och så läser jag överallt att det är tisdag idag och blir alldeles förvirrad. Jag är, som tidigare konstaterat, bäst på att förvirra mig själv.

                                                                                                                                                                                                       

på rådgivningens rekommendation bytte vi Tovas ersättning förra veckan. Resultatet blev en bebis med magknip som absolut inte kan komma till ro att sova ens på kvällen, då det tidigare inte varit problem kvällstid utan bara på dagen. Så. Igår bytte vi tillbaka, för hon får inte ont i magen av den. Hoppas det ordnar sig. Innan vi bytte sort på ersättningen hade hon börjat sova längre pass i vagnen på dagarna. Håh. Rackarns krångel. Orsaken till bytet var att hon är lite rödprickig på kroppen och det funderades om hon skulle vara allergisk mot komjölksprotein. Hon blev inte mindre prickig av bytet, utan det var bara magen som började bråka. Jag gissar att det är någon slags eksem, men det verkar inte klia. Hm. Vi får väl se hur det utvecklar sig.

2 kommentarer:

  1. Jag säger som jag sa förut, att det ser ut som hormonplitor och de brukar ju ge med sig tillslut :) Så länge inte Tova störs av dem så är det ju inte lönt att krångla med maten för det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det kan det vara - men de såg annorlunda ut de där som kom först, typ vid 4 veckor. Nåja, nej, hon verkar inte störas mer av det än att hon tycker det är tråkigt när jag sätter smörja på dem ;) nej. Dumt av dem att ens säga det. Håh!

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).