torsdag 16 juni 2016

Kaffe och regn.

kaffish

igår var Samis första semesterdag och vi spenderade den hemma, förutom att Sami åkte till stan och gjorde lite ärenden några timmar. Annars pysslade vi mest hemmavid. Skönt. Vi hinner ju inte umgås så mycket hela familjen i vanliga fall. I morse körde han iväg till bygget tidigt, Tova och jag sov vidare ända till klockan kvart i tio. Det är ganska skönt väder idag, inte speciellt varmt, mulet och regnar. Är lite avundsjuk på Tova som får sova ute på verandan och lyssna på regnet mot taket. Tova är inte avundsjuk på Tova, för hon vill ju - som bekant - knappt sova alls. Envisa unge. Vet inte vem hon brås på! ... ehe.

även om jag har fått sova inatt (Tova vaknade först 06:30 och ville ha mat! What?!) känner jag mig sjukt seg i kroppen. Har dessutom någon slags nackspärr på gång. Wäh. Det är inte lätt, det här livet. Nåja, jag dricker några koppar kaffe och hoppas att Fröken sover någon timme till (yeah right). Det får bli en sådan dag idag.

6 kommentarer:

  1. Jag somnade på sängen när jag skulle lägga Elma idag! Inte bra, för sen dess har ju jag varit totalt slut i luvan :/

    SvaraRadera
  2. Haha åh, vår unge sover ännu inte hela nätter men de få gånger de händer blir man så paff, känns som att världsordningen blivit störd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, ja! Första gången hon sov från 23-30 till 07 var vi alldeles ur spår, Sami kom in i sovrummet när han hade värmt mat och bara "vet du vad klockan är?! Klockan är sju!" ;)

      Radera
  3. Bra med regn, det var hemskt torrt ända tills. Som vuxen blir man dock lite mera sömnig än vanlig av sådant väder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jajo, men jag är nog lika sömnig ändå, vilket väder som än är.

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).