fredag 10 juni 2016

Det vi förlorade, det vi vann.

kidsjustkids

efterundersökning

idag har jag officiellt avrundat graviditeten med Tova. Var på efterundersökning och blev godkänd, eller vad en nu säger. Fick OK att bada, har verkligen saknat det - låg ju i blöt väldigt ofta i slutet av graviditeten. Dessutom är det ju sommar och då vill en ju vara i sjön! Får nu boka tid till kiropraktor och börja träna så smått. Så jag är i princip tillbaka i originalskicket, förutom lite tigerränder och ärr och sådant där som jag inte hade innan (och dessutom har jag nedsatt känsel i huden vid snittet - urk). Och så får jag ju inte bli gravid igen inom de sex följande månaderna - helst hela kommande året, men risken för det är ju faktiskt inte överhängande. Har fullt upp med Fröken som det är. Läkaren ville gärna pracka på mig p-piller, men klarade vi oss nästan sju år på vårt sätt så lär vi klara oss igen. Har fullt sjå med min sköldkörtel som inte sköter sina hormoner, så jag förstår inte varför jag skulle börja laborera med något som faktiskt fungerar som det "ska".

2 kommentarer:

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).