torsdag 30 juni 2016

Dagen hittills.

sover som en sten. Bebis vaknar nollsex trettio för mat. (Före det vaknade hon med ett vrål runt nollett men somnade om relativt fort. Tack). Sami matar bebis. Sami åker till bygget. Bebis och jag sover i stora sängen till klockan nollnio fyrtiofem ungefär. Stiger inte upp direkt - bebis glad och pratar med lampan. Uppstigning. Blöjbyte. Blandar mat till bebis. Matar bebis. Bebis leker i gymmet. Toalettbesök för mig. Frukost för mig. Bebis tröttgnällig. Bebis går och lägger sig. Jag dricker kaffe. Löser korsord. Diskar flaska. Bebis gnäller i sovrummet. Bebis vägrar somna om. Bebis leker glatt i gymmet cirka tre minuter. Blandar mat till bebis. Bebis äter. Bebis tröttgnällig. Bebis går och lägger sig. Åsa anländer med glass. Åsa och jag pratar ikapp sedan sist medan vi dricker te / kaffe. Äter glass. Kikar om bebis lever då hon varit tyst i en timme. Väcker så klart bebis. Bebis ledsen i sovrummet. Stoppar om bebis. Pratar mer. Bebis ledsen igen. Bebis vägrar somna om. Bebis får stiga upp och sitta med vid bordet. Blöjbyte. Bebis kissar ner pyjamas och skötbord. Bebis får leka i bara blöja. Blandar mat till bebis. Bebis äter. Bebis leker i babygymmet. Sami ringer. Jag och Åsa förflyttar pratet till soffan. Bebis tröttgnällig. Bebis går och lägger sig. Räddar en fjäril. Pratar vidare. Bebis gnäller i sovrummet. Stoppar om bebis. Bebis bökar och vill inte sova mer. Bebis får stiga upp. Farbror kommer via och lämnar av något till Sami. Bebis vill inte leka själv. Blöjbyte. Bebis får gå och lägga sig då hon är trött. Pratar vidare. Åsa åker hem. Jag värmer middag. Jag börjar äta middag. Bebis vill stiga upp. Blandar till mat. Bebis äter. Bebis leker i gymmet. Jag äter färdigt min middag och sätter mig bredvid bebis och löser korsord. Bebis blir tröttgnällig. Blöjbyte. Bebis går och lägger sig. Jag sätter mig vid datorn.

gneg

4 kommentarer:

  1. Haha! Tröttgnällig känns som ett återkommande fenomen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. eh, ja! Det är ju inte så mycket vakentid med henne just nu när hon är så liten - men hon vägrar sova längre stunder trots att hon är trött! Som tur är, så är hon i princip bara gnällig när hon är trött ;)

      Radera
  2. Bebisar alltså.

    Så stark igenkänning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha - ja! De kan verkligen inte bete sig ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).