måndag 30 maj 2016

Kaptenens logg: 30052016.

kej

alltså. Det börjar verkligen bli dags att göra något åt gräsmattan på stället där vi bor för tillfället, det är så mycket annat som ska göras på andra ställen när vi är lediga att vi blivit att helt negligera det här stället. Men eh. När vi inte ens bor i skogen, utan på ett rätt tätbebyggt område, är det kanske inte okej att det bor en igelkott under odlingslådan på framsidan och rådjur på bakgården. Inte för att vara sådan, men grannarna kan ju börja undra. Själv kan jag ju tycka det är trevligt med sällskapet!

jaja, idag är det sommar igen och bebis ligger i vagnen och ska sova. Dock hör jag på babyvakten att hon mest ligger och sprattlar med benen istället, men det var meningen att hon skulle sova i alla fall. Vi har varit ut på vagnpromenad i morse och efter det har hon - peppar, peppar - sovit entimmes pass åtminstone tre gånger, så jag är rätt nöjd. I natt sov hon inte speciellt bra, tror det var magen som spökade, så jag försöker extra mycket att hon ska få ihop sina små timmar sömn nu.

helgen har spenderats på Bussö, Sami har byggt och jag och Tova har varit uppe hos hennes mormor, morfar och morbror. Snart kanske det är så pass klart att det går smidigt för oss att stanna på bygget istället. Är dock lite fundersamma med vattnet ur brunnen, vill inte varken tvätta henne i det eller ge det att dricka i nuläget. Först måste reningen sättas in. Sen borde resten lösa sig. Nåja, det går framåt hela tiden i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).