måndag 23 maj 2016

Kaptenens logg: 23052016.

pot
pappan och Tovan.

måndag igen och mitt försök att göra Tova till en dagssoverska fortsätter - med varierande resultat. Nu har jag flyttat radion från köket till sovrummet för att se om det hjälper. Idag var vi, som jag nämnt tidigare, till rådgivningen (motsvarar BVC i Sverige) med Tova. Hon fortsätter tjocka på sig bra och följer sin kurva. Nu väger hon 5930 gram och är 60 centimeter lång (när hon föddes vägde hon 4470 gram och var 54,5 centimeter lång). Sami sa faktiskt i morse att hon börjar kännas tung, helt tydligt rätt utvärderat. Vi kommer bli helt sjukt starka innan det här är färdigt.

precis i denna stund försöker jag få i mig en del av dagens koffeindos, då fröken Fnork bestämde att vi skulle stiga upp klockan sju i morse. Hon skulle bestämt inte somna om efter blöjbyte och mat, utan hon ville sitta i babysittern (ändå skönt att hon gillar den än så länge) och prata med leksakerna i bågen. Fick tipset på rådgivningen att göra en klar struktur för dagarna, att hon äter, sover och har vakentid vid exakta klockslag, ska prova det. Får återkomma om det fungerar.

2 kommentarer:

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).