onsdag 25 maj 2016

Helt utan kollegor.

s1
s2

gårdagen bjöd på sommarväder, nitton grader i skuggan och bebis sov för en gångs skull väldigt bra i vagnen. Det var mest: mata, söva och kanske vakenpass i högst fyrtiofem minuter i sträck. Jag hann pyssla inne och sitta ute i solstol och läsa bok! Idag har vi skrikfest igen, för Tova tycker att hon inte behöver sova på dagen idag. Tyvärr är ingen annan av samma åsikt. "6-veckors bebisar ska sova sexton till nitton timmar per dygn" - eh. Tova tycker att åtta till nio timmar räcker. Det gör det inte. Skulle det nu vara så att hon var en pigg och glad Fnork medan hon var vaken, skulle det vara en annan femma. Håh. Nu har jag provat palla upp henne på sida för att se om det går bättre. Håller tummen. Och andra tummen. Och tårna.

idag har Samis jobb mässa och det betyder att han kommer vara där till nio-tio ikväll. Kul. Ja, jag vet att jag ska vara glad att han inte jobbar på sjön. Men. Det suger hur som helst att inte få avlastning i bebis"jobbet". Sitta här helt utan kollegor. Speciellt sådana här dagar, dagar som gårdagen skulle det gå hur bra som helst. Tur att det är helg snart. Och semester. Hur nu det löser sig. Nåja. Det ska väl ordna sig.

4 kommentarer:

  1. Nästa vecka tänkte jag mig komma och hälsa på er, för då borde det vara lugnare här när ettårskalaset är överstökat. :)

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).