måndag 30 maj 2016

Elva år / Slutet av maj.

2006
2006 - Flexie och Rådjursungen härjade runt i trädgården. Jag längtade efter att få gå ut högstadiet.

2007
2007 - gick första året på Ålands yrkesskola, media och kommunikation. Hade precis köpt min första systemkamera, en Nikon D40. Älskade den och fotograferade allt, det blev lätt trehundra bilder per fototillfälle. På bild här: Emils öga.

2008
2008 - vi hade fått sommarlov och picknickat på Lilla Holmen. Jag körde hem i vår gamla Skoda Forman och fotograferade utblommade maskrosbollar medan jag väntade på färjan över Ängösund.

2009
2009 - var nykär och förvirrad i livet. Jobbade med examensarbetet i skolan och skulle alldeles snart bli utexaminerad.

2010
2010 - jobbade på mitt första jobb, bodde i lägenhet med Sami men kände mig inte riktigt som mig själv. Tyckte jag levde som jag borde, men allting skavde och jag förstod inte varför.

2011
2011 - var arbetslös och lodade runt hemma i lägenheten, där vi fortfarande bodde kvar. Hade klättrat på väggarna om det inte var för att katterna Elvis och Sid hade flyttat in under föregående år.

2012
2012 - bodde första månaden i ett litet hus på Möckelö, innan allting rasade och översvämmades. Var arbetslös igen, men mådde lite bättre när jag slapp ut från staden. Pysslade mest och inredde i nya boendet.

2013
2013 - jobbade på världens bästa ställe och följde med på tillgänglighetsinventering till Kastelholm. Kunde konstatera att vårt lilla slott inte är handikappanpassat, föga förvånande. Det här var min allra sista arbetsdag där.

2014
2014 - Emil hade tagit examen och vi donade examenskaffe för honom. Mycket fin dag! Jag hade stått i sommarvärmen och svettats ihop flerfärgade tårtbottnar, kvällen före. Det tog sin lilla tid, då jag endast hade en kakform att baka i.

2015
2015 - hade jag ett väldigt instabilt och stressigt jobb. Sov mest på kvällarna. Byggde på helgerna. Funderade på om vi någonsin skulle bli gravida.

2016
2016 - mammaledig med Tova, pyntar nuvarande hemmet med blommande kvistar och drömmer om flytt till vårt eget hus.

2 kommentarer:

  1. Vad häftigt med dokumentation under så många år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja! Tänker ofta att det är bra att jag levt med kameran i handen så länge, det finns mycket att titta tillbaka på :D

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).