söndag 22 maj 2016

Bara några kvällstankar.

jag och min "lilla" bebis. Idag är hon sex veckor och en dag gammal.

jahapp. I fredags fyllde jag år och donade tårta med en hand, då Tova troligen hade ont i magen och bara var nöjd om hon fick hänga på armen. Igår jobbade Sami och sedan åkte vi till Hammarland på middag och idag har vi varit till bygget och jag och Tova promenerade upp till hennes mormor, morfar och morbror och var där medan Sami byggde. Igår passade vi på att åka via och visa upp Tova för gammelfarmor Andersson också. På kvällen låg jag som klubbad med migrän, trodde jag skulle duka under - men uppenbarligen fick jag leva en dag till i alla fall. Hm. Imorgon är det dags för Tovas första läkarbesök, vad allt det nu innebär. Får väl se. Förhoppningsvis tar vi oss iväg till besöket i alla fall. Eh. Ja, det här blev en rätt tråkig uppdatering, men äsch. Det är väl kanske bättre än ingen uppdatering?

tycker för övrigt att det är helt sjukt att bebisen ovan (minus några centimeter och cirka ett kilo) fick rum i min mage på de här bilderna. Nog är människokroppen bra märklig ändå. Hon måste ju ha legat som en himla kringla där inne!

just nu sitter Sami i soffan med Tovis och tittar på ishockey. Jag är inte intresserad och längtar mest efter att få gå och lägga mig. Sådan är jag, alla har vi våra egenheter. Nu tror jag det börjar bli dags för kvällste!

2 kommentarer:

  1. Vad stadig hon verkar på bilderna, tyckte att Elma fortfarande vid 5-6 veckor var så himla liten och slattrig ännu så att jag knappt vågade hålla i henne :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo, hon började bli mer och mer stadig vid 4-veckor och efter det har det bara fortsatt! Dock förstår hon inte att använda den stadigheten när hon ligger på golvet riktigt än ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).